خبرگزاری کار ایران

کاظم‌زاده در صحن علنی مجلس:

حقوق شهرستان‌های استان ایلام مثل موضوع مناطق جنگی، تضییع نشود

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۶۶

نماینده مردم دهلران گفت: استان‌های سیل زده را نباید به استان اصلی و فرعی تقسیم کنیم؛ بارش ۴۰۰ میلی‌متر در سه روز در همه جای دنیا خسارت بوده و در هر جای دنیا در عرض ۳ ساعت بالای ۶۰ میلی متر بارندگی باشد خطرناک است.

به گزارش ایلنا، شادمهر کاظم‌زاده در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش وضعیت سیل از سوی نمایندگان استان های سیل زده به مجلس در خصوص وضعیت کنونی شهرهای استان ایلام پس از سیل، گفت: خدا را شاکریم که در استان ایلام تلفات جانی ناشی از سیل نداشتیم، در این رابطه از اقدامات پیگیرانه ستاد بحران استان و استاندار قدردانی می کنیم که اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای تخلیه روستاهای در معرض خطر انجام دادند.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایلام خسارت بارترین سیل را تجربه کرده است، افزود: استان‌های سیل زده را نباید به استان اصلی و فرعی تقسیم کنیم؛ بارش ۴۰۰ میلی‌متر در سه روز در همه جای دنیا خسارت بوده و در هر جای دنیا در عرض ۳ ساعت بالای ۶۰ میلی متر بارندگی باشد خطرناک است.

این نماینده مردم در مجلس دهم از عدم تخصیص اعتبار برای سد میمه در استان ایلام و حرکت کند ایجاد سد برای مهار آب انتقاد کرد و ادامه داد: متأسفانه بی تدبیری در برخی از اقدامات پیشگیرانه و احداث زیر ساخت‌ها روشن بود امیدواریم حقوق شهرستان‌های استان ایلام مثل موضوع مناطق جنگی، تضییع نشود.

کاظم‌زاده میزان خسارت سیل در استان ایلام را بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، چندین هزار هکتار باغات و بیش از هزار کیلومتر از راه‌ها و سیل بندها و کانال‌های شهری دچار خسارت شده‌اند و همچنین کشاورزان در شهر تمام مایملک خود را از دست دادند.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: از هیأت دولت انتظار داریم در مصوبات خود برای مناطق سیل زده به ایلام هم توجه لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز