خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان تعزیرات خبر داد؛

تشکیل بیش از ۸ هزار پرونده تعزیراتی در نوروز ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۰۱۳

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در ایام نوروز ۸ هزار و ۲۸۴ پرونده تعزیراتی در کشور تشکیل شد و متخلفان به پرداخت ۱۴ میلیارد تومان محکوم شدند.

به گزارش ایلنا، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری با محوریت تشریح اقدامات سازمان تعزیرات در نوروز ۹۸، گفت: در نوروز امسال بحث مدیریت توزیع مرغ و گوشت و شکر و پیاز را دنبال و بیش از ۳۰۰ تن مرغ را در تهران نظارت برعرضه توزیع داشتیم؛ البته در تهران فروشگاهی اقدام به فروش مرغ ۲۴ هزار تومانی کرده بود که بلافاصله مأموران در محل حاضر شدند و خاطیان را ملزم به عرضه ۱۳ هزار تومانی مرغ سبز کردند.

وی افزود: در ۴۵ روز اجرای طرح نوروزی تعزیرات ۵ هزار و ۶۶۹ تیم گشت مشترک را تشکیل دادیم و ۲۷ هزار و ۵۰۱ مورد بازرسی صورت گرفت؛ همچنین ۹ هزار و ۷۴۱ واحد متخلف شناسایی شدند؛ ۱۰ هزار و ۷۳۰ واحد در گشت‌ها بدون تخلف بودند و ۷ هزار و ۳۰ واحد نیز با توجه به مرحله اول تخلف، تذکر برای اصلاح دریافت کردند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: جمعاً ۸ هزار و ۲۸۴ پرونده در طرح نوروزی تعزیرات تشکیل شد و متخلفان به پرداخت ۱۴ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند؛ بیشترین پرونده در استان فارس با هزار و ۸۱۱ پرونده بود و بعد از فارس، استان همدان با ۷۷۶ پرونده رتبه دوم و تهران با ۷۷۱ پرونده رتبه سوم را داشت؛ از طرفی لرستان با ۵۲۱ پرونده رتبه چهارم را داشته و آذربایجان غربی نیز با بیش از ۴۰۰ پرونده در رتبه بعدی از نظر تعداد پرونده تشکیل شده در نوروز بوده است.

رایگانی گفت: پرونده‌های حوزه کالا و خدمات به ویژه با موضوع گرانفروشی و پرونده‌های بهداشتی بیشترین آمار پرونده‌های تشکیل‌شده در نوروز ۹۸ بودند که جا دارد از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشکر کنم که ما را در طرح‌های نوروزی یاری کردند؛ در خراسان رضوی ۱۲ هزار کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده فاسد را کشف کردیم و در این مدت مهمترین پرونده‌ها درباره اختفای کالا بوده است. ما در این خصوص پرونده دیگری را در حوزه پیاز داشتیم که متخلفان به پرداخت یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال محکوم شدند.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی پرونده‌ای در خصوص برنج داشتیم که متخلفان به پرداخت بیش از ۳ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند، اظهار کرد: ۲۵۵ کیلوگرم ماهی و گوشت قرمز در همدان را معدوم کردیم و در تهران نیز یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این استان معدوم شد؛ در البرز کارگاه تولید تنباکو کشف و ۱۱ رستوران به دلایل بهداشتی در جاده چالوس پلمپ شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در قم با ۳۰ واحد اقامتی به دلیل گرانفروشی برخورد و در اصفهان ۴۰۰ کیلوگرم گوشت معدوم شد. البته در استان مرکزی هم دو رستوران به دلیل بهداشتی پلمپ و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد در مشهد کشف و معدوم شد.

رایگانی ادامه داد: یک هتل در مشهد به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمپ شد و مدیرعامل ملزم به بردن مسافران به هتلی دیگر شد و در فارس نیز بیش از ۳۰۰ تن پیاز کشف شد و ۵۰۰ تن نیز در مقطعی دیگر کشف شد.

وی اظهار کرد: ۵۱۰ تن ذرت دامی در همدان که با ارز دولتی وارد کشور شده بود که مالک قصد فروش به قیمت آزاد را داشت، همچنین دو تن مرغ فاسد از خودروی سواری در زنجان کشف شد و ۳,۵ تن نیز در رستوران های این استان کشف و ضبط شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اذعان کرد: در کرمانشاه معدوم‌سازی ۶۰۰ کیلو گوشت آلوده را داشتیم و در اردبیل ۱۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد را کشف کردیم؛ تقریبا در تمام نقاط کشور در طرح نوروزی شاهد عرضه گوشت و مرغ فاسد بودیم و این امر نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

رایگانی گفت: گشت‌های ما همچنان ادامه خواهد داشت و اخطار را به اغذیه فروشی‌ها می‌دهیم که سازمان تعزیرات با متخلفان برخورد خواهد کرد و مردم نیز باید از رستوران‌های معتبر غذا تهیه کنند.

وی در ادامه به موضوع گرانی بلیط هواپیما پرداخت و گفت: اتفاق بسیار زشتی که در ایام سیل اتفاق افتاد افزایش بلیط هواپیما مخصوصا به سمت استان‌های سیل‌زده بود که قیمت بلیط هواپیما تا چهار برابر نرخ معمول رسید و این انتظار را از دفاتر هواپیمایی داریم که نرخ را بالا نبرند و از سازمان هواپیمایی نیز خواهش می‌کنیم سقف قیمت را مشخص کنند تا ما نیز با دستی باز بتوانیم با متخلفان برخورد کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: در اوایل سیل سازمان هواپیمایی اعلام کرد که افرادی که به دنبال استرداد بلیط‌های خریداری شده به مقصد استان‌های سیل‌زده هستند نگران نباشند و مراحل استرداد انجام خواهد شد و سازمان تعزیرات نیز در این خصوص ورود کرده است و با دفاتری که در برابر مردم مقاومت کنند برخورد خواهد کرد.

رایگانی تصریح کرد: در شرایطی که در زمان وقوع سیل همه دستگاه‌ها به دنبال امدادرسانی به مردم سیل‌زده بودند متأسفانه برخی از دفاتر هواپیمایی از فرصت استفاده کرده و قیمت بلیط‌های خود را پنج برابر کردند که جای تأسف دارد و اگر سازمان هواپیمایی سقف قیمت‌ها را مشخص کند سازمان تعزیرات با افرادی که اقدام به فروش بلیط خارج از قیمت تعیین شده کنند به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز