خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام: اعلام کرد:

خسارت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به واحدهای تولیدی و تعاونی استان ایلام

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۹۲۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خسارات وارد شده به واحدهای تولیدی و تعاونی استان ایلام (عمدتا در شهرستان‌های دره‌شهر و سیروان) حداقل در حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال است، گفت: مزارع پرورش ماهی (پشت سد سیمره)، واحدهای تولید مرغ، مزارع پرورش گل نرگس، واحدهای پرورش دام سبک، واحدهای پمپاژ آب و... از جمله حوزه‌های شغلی‌ای هستند که بیشترین میزان خسارت را متحمل ‌شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شکرالله شیرخانی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام) پیرامون خسارات وارده به واحدهای کارگری این استان بر اثر سیل‌های ایام تعطیلات نوروز، گفت: بارش‌های اخیر و سیل‌های ناشی از آنها، خسارت قابل توجهی را به بنگاه‌های بخش‌های تعاون و خصوصی استان ایلام وارد آورده است.

وی اشاره کرد: در حال حاضر، همکاران ما در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی و بازدید کلیه واحدهای تولیدی و تعاونی استان و ارزیابی خسارات آنها در راستای تهیه گزارشی جهت ارسال به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

شیرخانی اظهار داشت: با این حال برآوردهایی که تاکنون به آن دست یافته‌ایم، بیانگر ایجاد خسارتی حداقل در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است. مشاغلی که بیشترین میزان تخریب و خسارت را متحمل شده‌اند عمدتا شامل مزارع پرورش ماهی (پشت سد سیمره)، واحدهای تولید مرغ، مزارع پرورش گل نرگس، واحدهای پرورش دام سبک، واحدهای پمپاژ آب و... می‌شوند.

وی ادامه داد: مشاغل یاد شده در شهرستان‌های مختلفی از جمله بدره، آبدانان، چرداول و ایوان دچار خسارت شده‌اند اما در این میان، بنگاه‌های شهرستان‌های دره‌شهر (به ویژه بخش ماژین) و سیروان (دامداری‌ها و کشاورزی‌های روستاهای عقبه سد سیمره) بیشترین میزان خسارت را متحمل شده‌اند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در پایان، اشاره کرد: طبق دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلیه کارگران واحدهایی که بر اثر سیل اخیر محل کارشان تخریب و شغلشان را از دست داده‌اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز