خبرگزاری کار ایران

سرقت ۱۵۰ میلیون تومانی در پوشش مأمور

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۴۵

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری ۴ سارق مأمورنما خبر داد که با بستن دست و پای صاحبخانه اقدام به سرقت ۱۵۰ میلیون تومان وجه نقد کرده بودند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: در مورخه ۲۸ اسفندماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت به عنف منزل در پوشش مأمور از کلانتری ۱۰۵ سنایی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: داخل منزل مشغول استراحت بودم که زنگ خانه به صدا درآمد؛ چهار نفر ضمن معرفی خود به عنوان مأمور، مشخصات کامل مرا اعلام و مدعی شدند که بنده محل زندگی‌ام را به محل خرید و فروش مشروبات الکلی تبدیل کردم !! و آنها باید خانه را بازرسی کنند؛ به واسطه اطلاعات کاملی که آنها از مشخصات و همچنین شرایطی زندگی‌ام ارائه کرده بودند، اطمینان پیدا کردم که آنها قطعا مأمور هستند اما به محض ورود به داخل خانه ناگهان به سمت من حمله‌ور شده و با بستن دست و پا و دهانم، مرا در یکی از اتاق ها محبوس کردند؛ این افراد پس از تخریب گاوصندوق داخل اتاق ، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان پول نقد داخل گاوصندوق را سرقت کرده و از خانه خارج شدند ؛ یک روز طول کشید تا توانستم دست و پایم را باز کنم اما سارقین مرا در داخل اتاق محبوس کرده بودند ؛ به همین علت با تخریب شیشه پنجره از همسایگان درخواست کمک کرده و آنها مرا نجات دادند .

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که سارقین با طرح و برنامه و داشتن اطلاعات دقیق از مالباخته اقدام به سرقت کردند؛ همزمان با آغاز تحقیقات از دوستان و اطرافیان مالباخته، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اقدامات میدانی و شناسایی دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت اطلاع پیدا کردند که سارقین در زمان سرقت از دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ خاکستری و تیبا سفید رنگ استفاده کرده و از محل متواری شدند.

با شناسایی خودرو ۴۰۵ خاکستری رنگ مورد استفاده در سرقت، کارآگاهان اقدام به شناسایی جوانی ۲۴ ساله به نام مهرداد کردند؛ در ادامه مشخص شد مهرداد یکی از دوستان برادرزاده مالباخته است که به احتمال بسیار زیاد بواسطه ارتباط با برادرزاده مالباخته و کسب اطلاعات لازم جهت سرقت، طراحی سرقت را انجام داده است.

برادرزاده مالباخته پس از اطلاع از موضوع مشارکت یکی از دوستانش در سرقت از منزل عمویش به کارآگاهان گفت: چندین نوبت به همراه مهرداد به درب منزل عمویم رفته بودم و احتمالا آنزمان بوده که من در خصوص وضعیت مناسب مالی عمو و تنها زندگی کردنش با مهرداد صحبت کردم؛ الآن مدتی است که با مهرداد تماسی نداشته و از او هیچ خبری ندارم.

با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مهرداد در سرقت مشارکت مستقیم دارد که در ادامه، مهرداد در مورخه ۱۰/۰۱/۱۳۹۸ در محل سکونتش در خیابان مفتح جنوبی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

مهرداد در همان تحقیقات اولیه صراحتا به طرح پیشنهاد سرقت و انجام آن به همراه سه تن از دوستانش اعتراف کرد؛ با شناسایی سه متهم دیگر پرونده به نام های محمود . س ( ۲۵ ساله ) ، سینا . پ ( ۲۶ ساله ) و فرزاد . ح ( ۳۲ ساله ) ، آنها نفر نیز قبل از اطلاع پیدا کردن از دستگیری مهرداد ، در همان تاریخ ۱۰/۰۱/۱۳۹۸ دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح هر چهار متهم به سرقت و تقسیم پول های بدست آمده از سرقت به چهار بخش مساوی، کارآگاهان اداره پنجم پلیس اقدام به شناسایی محل نگهداری پول های مسروقه کرده و پول های مسروقه کشف و برابر روال قانونی به مالباخته بازپس داده شد . متهمین پرونده نیز برابر هماهنگی با دستگاه قضایی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم احتمالی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز