خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

دولت تصدی‌گری را کاهش دهد و به رونق اقتصادی بپردازد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۲۰

استاندار قزوین گفت: دولت باید خود را از تصدی گری خلاص کند و بخش عمده این مسئله به قوه مقننه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر می گردد که باید آن را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، افزود: توجه به موازین قانونی و اسناد بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه 98 و سایر قوانین از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید و... باید برای رسیدن به اهداف این دو راهبرد حتما مورد توجه قرار گیرند.

استاندار قزوین گفت: باید در سال جدید شوراها، ستادها و کارگروه‌ها فعال‌تر از سال گذشته عمل کنند و ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای برنامه ریزی استان و کارگروه های زیرمجموعه آن فعالتر و پویاتر برای رسیدن به این دو هدف اقدام کنند.

زاهدی ادامه داد: باید همه سازمان ها علاوه بر کارگروه‌ها، شوراها و ستادها تک‌تک برای خود برنامه ریزی داشته باشند و با مطالعه گاوم دوم و هدف قرار دادن رونق تولید با کمک گیری از دانشگاه ها، مراکز علمی، ائمه جمعه و جماعات برای رسیدن به اهداف تعیین شده گام بردارند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله برای رونق تولید سرمایه‌گذاری است، افزود: اگر سرمایه گذاری در اقتصاد صورت گیرد رونق تولید نیز به بار خواهد آمد و باید دستگاه های اجرایی به این مساله توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت:در همین راستا در اولین اقدام کاری در سال جاری از یک واحد تولیدی که حدود هفت سال تعطیل بود و مجددا به چرخه تولید بازگشته است بازدید کردیم.

استاندار قزوین با اشاره به مهمترین برنامه های سال آینده افزود: حل مشکلات واحدهای تولیدی،بهبود فضای کسب و کار،کوتاه سازی فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری،پیاده سازی دولت الکترونیک، برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی و کاهش تصدی گری دولت در استان از جمله مواردی هستند که در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری خواهند شد.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان گفت: اگر در این بارندگی ها سد نهب آبگیری نمی شد و رودخانه های باراجین، ارنجک و یالیان با دبی بالا هدایت نمی شدند، شاید الان شاهد حوادث بسیار تلخ تری بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز