خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه 11 کشوری را داراست

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۶۶

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه11 کشوری را داراست گفت: از 152 میلیارد تومان سهیمه 50 درصد ابلاغی از محل تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون 134 میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد گفت: باتوجه به معرفی سه برابری طرح‌های اشتغالزایی به بانک‌ها نسبت به سهمیه اعلام شده امیدواریم طی روز‌های آینده شاهد ارتقای این رتبه باشیم.

وی با اشاره به ابلاغ استقرار کارگروهی متشکل از معاونان دستگاه‌های تخصصی مرتبط با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در بانک‌های عامل اظهار داشت: ظرف مدت یک هفته آینده با حضور مدیران شعب هر یک از بانک‌ها و نیز مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط جلسه بررسی مشکلات احتمالی در روند پرداخت تسهیلات در هر یک از 4 بانک‌ عامل تشکیل می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه از 300 میلیارد تومان سهم گیلان از محل تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون 150 میلیارد تومان ابلاغ شده است، گفت: از بابت جذب تسهیلات اشتغال روستایی دغدغه‌ای نداریم و امیدواریم با کمترین انحراف بیشترین اثرگذاری را در حوزه اشتغالزایی شاهد باشیم.

وی بر ضرورت نظارت بر سیاست‌های اعلام شده درخصوص پرداخت تسهیلات تأکید و تصریح کرد: جلوگیری از هرگونه انحراف در پرداخت تسهیلات بسیار ضروری است که نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با بانک‌ها در مرحله پرداخت هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه معتقدیم فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رفع نواقص در طرح‌های اشتغالزایی اهتمام ویژه داشتند گفت: در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی باید شرایطی مشخص شود تا انحراف از تسهیلات اعطایی به حداقل برسد.

وی بر لزوم افزایش نظارت‌ها پس از پرداخت تسهیلات تأکید و تصریح کرد: در راستای افزایش سطح نظارت‌ها گروه‌های متعدد ارزیابی در سطح استان تشکیل می‌شود تا نسبت به تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات اشتغال روستایی، کمیته امداد و بنیاد شهید بررسی میدانی صورت گیرد.

 سالاری بانک‌ها را ملزم به تهیه لیست پرداختی تسهیلات اشتغال روستایی ظرف سه روز آینده کرد و گفت: گروه‌های ارزیابی با مراجعه حضوری به محل پرداخت تسهیلات نتایج بدست آمده را رصد و در جلسه آتی گزارش کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل درخصوص نواقص موجود دفاع بی‌مورد نکنند افزود: نقد اقدامات به قصد مچ گیری نیست و بی‌تردید هدف اصلاح ایرادهای موجود در راستای ایجاد شغل از محل پرداخت تسهیلات است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هایی چون بوم‌گردی، شیلات و مشاغل ارائه ‌کننده خدمات نیازمند فراهم سازی مقدماتی هستند گفت: در موضوع بوم‌گردی معتقد به اهداف قابل دستیابی بودیم که خوشبختانه در حال تحقق آن هستیم.

وی به صدور 2 هزار و 231 پروانه برای احداث و 220 واحد برای مرمت در بخش بوم‌گردی اشاره و خاطر نشان کرد: در پرداخت تسهیلات در این بخش شاهد انحراف کمتری هستیم.

 سالاری با بیان اینکه تعیین اولویت برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با بررسی مزیت‌های استان صورت گرفته است، گفت: در جلسات مقدماتی کارگروه اشتغال با موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با دقت رسته‌های مزیت‌دار هر شهرستان بررسی و بازنگری‌هایی انجام شد.

وی همچنین بر لزوم تعیین شرکت‌های پشتیبان دارای توانمندی و سلامت برای مراجعه متقاضیان دریافت تسهیلات تأکید و خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها در برخورد با متقاضیان دقت لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت موجود در تسهیلات تبصره 18 چند برابر تسهیلات اشتغال روستایی است گفت: امیدواریم با ابلاغ این تسهیلات از ظرفیت‌های موجود در این طرح کمال بهره‌ را ببریم.

در این جلسه برخی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای افزایش سطح تولید و اشتغال استان پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز