خبرگزاری کار ایران

واکنش آمریکا به اتهام آنکارا مبنی بر تحریف محتوای دیدار اوغلو و پمپئو

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۳۷۸

واشنگتن پس از انتقاد شدید آنکارا نسبت به اقدام آمریکا در تحریف محتوای دیدار وزرای خارجه دو کشور به سرعت واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز -جمعه- در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن تأکید کرد که متن بیانیه رسمی این وزارتخانه عین حقیت است و تمام آنچه در این بیانیه ذکر شده، بازتاب محتوای دیدار با «چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه است.

این اظهارات پمپئو در واکنش به اظهارات روز گذشته «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه مطرح شده که گفته بود: «بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا که کاملا مشخص است پیش از دیدار پمپئو و اوغلو تهیه شده بود، نه تنها عکس محتوای حقیقی این دیدار است، بلکه شامل نکاتی نیز می­‌شود که در این دیدار به آنها پرداخته نشده است».

وی همچنین گفته بود که ائتلاف ما با آمریکا مستلزم آن است که بیانیه‌­های مشابه با توجه و اهتمام بیشتر تهیه شود.

پمپئو و همتای ترکش روز چهارشنبه گذشته در حاشیه یادبود ۷۰ سالگی تأسیس ناتو با یکدیگر دیدار کردند.

 بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، پمپئو همتای ترک خود را از هر نوع اقدام یک جانبه در سوریه برحذر داشته و به حل سریع مسائل مربوط به شهروندان آمریکائی فرا خوانده است اما اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن با ابراز تعجب از بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «چنین زبانی در این دیدار استفاده نشده و آمریکائی­‌ها هرگز درباره اعمال یک‌جانبه ترکیه صحبت نکرده­‌اند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز