خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان خبر داد:

خسارت سیل به بیش از 5 هزار واحد مسکونی و تجاری در همدان/ تلفات جانی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۷۱۳

استاندار همدان گفت: سیل به بیش از 5 هزار واحد مسکونی و تجاری در همدان خسارت زده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان شامگاه ۱۲ فروردین در کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران استان همدان ضمن تبریک نوروز به جمع حاضر به میزان بارندگی‌ها اشاره و اظهار کرد: اولویت اول ما حفظ جان شهروندان و سپس املاک آنهاست. از هفته گذشته همزمان با اعلام وضعیت هشدار در استان‌های مختلف، شورای هماهنگی ستاد بحران همدان نیز تشکیل شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه یکشنبه شب یک فرد به دلیل تعویض پمپ دچار برق‌گرفتگی شده است، گفت: خوشبختانه ما در استان همدان تلفات جانی ناشی از سیل و سیلاب نداشتیم.

شاهرخی به شهرستان‌های پربارش و کم بارش نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارندگی متعلق به شهرستان نهاوند با ۱۵۴ میلیمتر است و رزن و کبودرآهنگ با حدود 100 میلیمتر کمترین میزان بارندگی را دارند. میزان بارندگی در ملایر هم 118 میلیمتر است.

 استاندار همدان در مورد میزان خسارت وارده یادآور شد: به ۵۲۲۷ واحد خسارت ناشی از سیل وارد شده است که از این مقدار ۲۲۳۷ واحد مسکونی و شهری نیاز به بازسازی، ۳۷۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر و ۱۲۸ واحد تجاری در مناطق مختلف عمدتا نهاوند، کبودراهنگ و اسدآباد نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

 شاهرخی با بیان اینکه تردد در محورهای اصلی و بزرگراه‌ها جریان دارد، گفت:  ۵۸۹ کیلومتر راه استانی و ۱۲۳ کیلومتر راه اصلی آسیب دیده‌اند.

 وی افزود: 149 پل کوچک و بزرگ در مسیر رودخانه‌های تخریب شده‌اند و یا تعمدا تخریب شده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه هیئت دولت تاکید بر حفظ جان مردم دارد، اضافه کرد: مردم در روز طبیعت به هشدارهای داده شده ستاد مدیریت بحران استان توجه کنند.

شاهرخی با بیان اینکه همدلی و وفاق خوبی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در مواجهه با بارش‌ها در استان دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: تعدادی از همکاران در 48 ساعت گذشته نخوابیده‌اند.

استاندار همدان در مورد قطعی برق نیز یادآور شد: برق بیش از 100 روستا پس از قطع، وصل شده‌اند و به 43 روستا تقلیل یافته است و به مرور بقیه روستاها هم برق‌شان وصل خواهد شد.

شاهرخی  با اشاره به کار ارزنده ستاد بحران در مورد عملکرد سدهای استان نیز چنین گفت: 45 میلیون متر مکعب آب پشت سد کلان ملایر جمع و ذخیره شده است.

استاندار همدان آماری از دیگر سدها نیز ارائه داد و اظهار کرد: سد اکباتان 36 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که 21.6 میلیون متر مکعب در پشت سد ذخیره شده است و 64 درصد از این سد پر و 840 لیتر در ثانیه از آب شرب همدان را تامین می‌کند.

وی افزود: سد تویسرکان ظرفیتی 9 میلیون متر مکعب دارد که 7.6 آن پر شده است و سد آبشینه با ظرفیتی معادل 5 میلیون متر مکعب که یک میلیون متر مکعب آن پر شده است آماده ذخیره‌سازی آب در زمانی که سد اکباتان سرزیر کند را دارد.

شاهرخی با بیان اینکه همدان مشکل جدی نداشته است، تصریح کرد: اگر به موقع اقدام نمی‌کردیم در کبودراهنگ با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی ادامه داد: تعدادی از روستاها تخلیه شده‌اند و تعدادی نیز در آماده‌باش هستند.

 استاندار همدان ضمن تشکر از تمام دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به این موضوع که استان همدان ظرفیت بالایی دارد، گفت: آماده ارائه خدمات به استان‌های سیل‌زده هستیم و تاکنون تعدادی چادر برای نورآباد استان لرستان فرستاده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز