خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور:

33 میلیون تردد بین استانی وسایل نقلیه جاده‌ای به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۲۴

از ابتدای طرح نوروزی (25 اسفند 97) تا پایان پانزدهمین روز طرح نوروزی (10 فروردین 98) در مجموع 32 میلیون و 940 هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6% کاهش یافته است و بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی استان های تهران، مازندران و البرز به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علی اکبر آشوری رئیس مرکز مدیریت راه های کشور با بیان این خبر اظهار داشت: طی مدت مذکور بیشترین انباشت خودروها و جذب سفر در استان های مازندران و گیلان صورت گرفته است ، بیشترین پلاک ثبت شده در استان مازندران مربوط به خودروهای استان های تهران، البرز، گیلان و اصفهان و در استان گیلان مربوط به خودروهای استان های تهران، البرز، مازندران و قزوین می باشد. همچنین در مجموع کاهش حدود 700 هزار وسیله نقلیه از استان تهران بوده است که مقصد این وسایل نقلیه براساس پلاک های ثبت شده به ترتیب استان های قم،گیلان و مازندران بوده است.

وی افزود:  در پانزدهمین روز طرح نوروزی (شنبه 10 فروردین 98) حدود 2میلیون و 180هزار تردد بین استانی صورت گرفته است که نسبت به روز گذشته 13% کاهش یافته است.

آشوری همچنین بیان کرد:میانگین سرعت وسایل نقلیه در کشور در طول طرح نوروزی 78.5 کیلومتر در ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.

این مقام مسئول به ادامه روند آمادگی نیروهای تلاشگر راهدار در محورهای مواصلاتی در سراسر کشور و کارشناسان حمل و نقل در پایانه ها مشغول خدمت رسانی به مسافران جاده ای می باشند نیز اشاره کرد و افزود: فعالان حمل و نقل جاده ای اعم از مسئولان شرکت ها و نمایندگی ها و رانندگان تلاشگر تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت هموطنان گرامی هستند و با توجه به تعطیلات پیش رو و آغاز دور دوم سفرهای نوروزی از هموطنان عزیز و گرامی درخواست می شود زمان سفر خود را مدیریت نموده و با دریافت اطلاعات از سامانه جامع 141 شامل تلفن گویا و شبانه روزی 141، اپلیکیشن 141، سایت www.141.ir و همچنین سامانه پیام کوتاه 1000141، با اطمینان خاطر و آگاهی از وضعیت راه ها، مسافرت نموده و بازگشت از سفر خود را با توجه به شرایط ترافیکی راه ها تنظیم نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز