خبرگزاری کار ایران

جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی‌ جاده‌ای طی ۱۰ روز

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۶۷۴

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «طی ۱۰ روز گذشته در طرح نوروزی ۹۷ از مورخ ٩٦/١٢/٢٤ لغایت ٩٧/١/٤ بالغ بر ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و چهار مسافر در قالب ٣٣٧ هزار و ٣٥٩ سرویس جابجا شده‌ است» گفت: نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۶ تعداد سفرها ٩.٥ درصد افزایش و تعداد مسافرین ١.٤ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا شهرکی ثانوی (مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) با اشاره به آمار جابجایی مسافران نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای طی ۱۰ روز گذشته در طرح نوروزی ۹۷ از مورخ ٩٦/١٢/٢٤ لغایت ٩٧/١/٤ اظهار داشت: در این مدت ٣٣٧ هزار و ٣٥٩ سرویس سفر انجام شده است.

وی افزود: همچنین در همین مدت ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و چهار مسافر جابجاشده که در مقایسه با آمار ١٠ روزه ابتدایی طرح نوروزی ۹۶ تعداد سفرها ٩.٥ درصد افزایش و تعداد مسافرین ١.٤ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سهم هر یک وسایل نقلیه عمومی برون‌شهری اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در جابجایی مسافرین را به ترتیب برابر با ٥٨.٤ - ٢٢.٦ و ١٩ درصد عنوان کرد و گفت: سهم اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در سفرهای انجام شده نیز به ترتیب برابر با: ٣١.٧ - ١٦.٩ و ٥١.٤ درصد است.

شهرکی ثانوی در ادامه بیان داشت: بیشترین مقاصد سفر بعد از تهران به ترتیب خراسان رضوی(مشهد)، خوزستان، اصفهان، گیلان، مازندران، فارس، ایلام و آذربایجان غربی و شرقی است.

وی با اشاره به آمار کل تردد از مرزهای زمینی در بازه زمانی از ٩٦/١٢/٢٤ لغایت ٩٧/١/۴ نیز گفت: مجموع کل تردد از مرزها دربازه زمانی مورد اشاره، ٦٦١ هزار و ١٢٩ نفر بوده است که مسافرین ورودی با تعداد ٢٢٤ هزار و ٦٨٦ نفر سهم ٣٤ درصدی و مسافرین خروجی با تعداد ٤٣٦ هزار و ٤٤٣ نفر از سهم ٦٦ درصدی برخوردار بوده اند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: همچنین از زمان آغاز طرح نوروزی ۹۷ تا روز گذشته سوم فروردین‌ماه ۵۹۱ هزار و ۴۸۴ نفر از مرز‌های زمینی کشور تردد داشته‌اند که مسافرین ورودی با تعداد ١٨٤ هزار و ٦٢٩ نفر سهم ٣١.٢ درصدی و مسافرین خروجی با تعداد ٤٠٦ هزار و ٨٥٥ نفر سهم ٦٨.٨ درصدی را به خود اختصاص دادند.

شهرکی ثانوی در پایان خاطرنشان کرد: پر ترددترین مرزها به ترتیب مهران، بازرگان، رازی، شلمچه و بیله سوار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز