خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

خسارت کشت کشاورزان خوزستان پرداخت می شود/ وضعیت رفیع و سوسنگرد مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۲۰۲

استاندار خوزستان‌ گفت: خسارت کشت کشاورزان آسیب دیده از سیل در خوزستان پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر امروز یکشنبه ۱۱ فروردین ماه، در بازدید از شهر رفیع و سوسنگرد اظهار کرد: مناطق خزعلیه و مالکیه شهرستان سوسنگرد که به علت قرار گرفتن در ارتفاع پایین مورد تهدید سیل و آب گرفتگی قرار گرفته بود، با کار جهادی و فعالیت ۹۵ کمپرسی و ایجاد خاک ریز و سیل بند، از نفوذ آب به شهر جلوگیری شد.

وی افزود: در رفیع نیز با اقدامات انجام شده مانند تقویت سیل بند ها سطح آب پایین آمده و خطر شکستن سیل بند ها کاهش پیدا کرده است.

استاندار خوزستان با اشاره تقویت سیل بند ها خاطرنشان کرد: قسمت باز شده سیل بند که به علت فشار آب گسترش پیدا کرده بود با کم کردن عرض سیل بند از نفوذ آب به شهر جلوگیری کردیم.

شریعتی در خصوص شکستگی دژ شهید باکری، عنوان کرد: شهروندان شهر رفیع به دلیل شکستگی در برخی بخش های دژ برای هدایت آب به سمت تالاب هور العظیم معترض بودند به همین دلیل از عزیزان سپاهی خواستیم نقاط خوب و ایده آل دژ را شکسته  و راه آب را به سمت تالاب هور العظیم باز کنند.

وی ادامه داد: برای اطمینان خاطر شهروندان  شهر رفیع با لوله گذاری در قسمت هایی از دژ باکری تمهیداتی قائل شدیم کخ در صورت نیاز آب را به سمت تالاب هور العظیم هدایت کرده و در صورت عدم نیاز آب را پشت دژ نگه میداریم.

استاندار خوزستان بیان کرد: خدا را شکر رفیع در وضعیت تثبیت شده ای قرار دارد و خزعلیه و مالکیه شهرستان سوسنگرد نیز شرایط خوبی دارند؛ ما نیز با کار کارشناسی و به کارگیری مشاورین کاردان و استفاده از تجربیات مردم منطقه سعی می کنیم کاری را انجام دهیم که کمترین زیان را به همراه داشته باشد.

شریعتی یاد آور شد: رئیس جمهور در زمان حضور خود در خوزستان از کشاورزان که فداکاری کرده و اجازه دادند در جریان کنترل سیلاب مزارع آنها از بین برود تشکر کردند، ما نیز  تضمین‌ می دهیم که خسارات کشت کشاورزان را پرداخت کنیم.

وی در خصوص تخلیه بیش از ۲۳ روستا در خوزستان، گفت: برخی از روستاها به علت آب گرفتگی و برخی به دلیل جلوگیری از بروز خطرات احتمالی تخلیه شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز