خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

مردم مسجد سلیمان نگران نباشند/ناپایدار ترین وضعیت برق در شمال خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۲۴۵

استاندار خوزستان گفت: مردم‌مسجد سلیمان نگران نباشند پتروشیمی اندیمشک هیچ ربطی به پروژه پترو پالایش مسجد سلیمان ندارد تنها سرمایه گذار داخلی آنها یک نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۲ اسفند ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی کیمیا اندیمشک اظهار کرد: خوزستان با وجود نیروهای جوان و استعدادهای ذاتی که خداوند در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، پتروشیمی، گاز، نفت و بنادر و... به ودیعه گذاشته است، دچار عقب ماندگی هایی است که با همکاری یکدیگر و سریع تر حرکت کردن سعی بر جبران این عقب ماندگی ها داریم، البته تحریم ها نیز بر کندی روند کار تاثیر گذار است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: محصول پروژه کیمیا اندیمشک بسیار ارزشمند است و خریدار آن در حال حاضر وجود دارد و امیدواریم بتوانیم فازهای دیگر این پروژه را نیز توسعه دهیم.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به اینکه همه مسئولین شهرستان‌ مجموعه متحدی برای پیشرفت این شهرستان شده اند، تصریح کرد: سال آینده چند پروژه خوب و بزرگ برای افتتاح داریم از جمله: پالایشگاه گاز بید بلند دو خلیج فارس با هزینه ساخت ۳/۲ ملیارد دلار، پتروشیمی مسجد سلیمان با ۸۵۰ میلیون یورو، فاز ۲ فولاد روحینا دزفول با ۱۰۰ میلیون یورو و در اواخر سال آینده نیز فولاد شهید جهان آرا در خرمشهر را داریم‌ با هزینه ساخت، با بیش از ۳۰۰ میلیون یورو مورد بهره برداری قرار خواهیم داد البته اکثر آنها بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

شریعتی با انتقاد از وضعیت ناپایدار برق در شمال خوزستان گفت: اگر بنا بر سرمایه گذاری و تولید و فراهم سازی زیرساخت ها باشد، اولین زیرساخت تولید برق است که نیازمند تاسیس و ساخت نیروگاه در شهرهای شمالی استان خوزستان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت نیرو در حال ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی است، اما کافی نیست و باید نیروگاه دوم که قرار بود سازمان بازنشستگی ساخت آن را آغاز کند و همچنین طرح های دیگر در این راستا  را شروع کنیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: به محض ورود طرح ها در بخش روستایی مشکلی بابت پرداخت وام های روستایی نداریم و قسط چهارم وامها در حال ابلاغ است.

شریعتی در خصوص نگرانی مردم‌ مسجد سلیمان از افتتاح پروژه پتروشیمی اندیمشک، یادآور شد: پتروشیمی مسجد سلیمان یک پروژه دیگر است و مردم مسجد سلیمان نگران نباشند پتروشیمی اندیمشک هیچ ربطی به پروژه پترو پالایش مسجد سلیمان ندارد، تنها سرمایه گذار داخلی هر دو پروژه یک نفر است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز