خبرگزاری کار ایران

56 درصد از ظرفیت سد اکباتان در استان همدان پر شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۰۵۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه حجم کنونی آب سد اکباتان 19 میلیون مترمکعب است، گفت: در حال حاضر 56 درصد از ظرفیت این سد پر شده است.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "منصور ستوده" با اشاره به ورود 4 هزار و 280 لیتر آب در ثانیه به مخزن سد اکباتان، افزود: برای مصرف شهروندان همدانی 830 لیتر آب در ثانیه از سد خارج می‌شود.

وی ظرفیت سد کلان ملایر را 46 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: 100 درصد مخزن این سد پر شده و در حال سرریز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه حجم آب سد سرابی تویسرکان 7 میلیون و 100 هزار مترمکعب است، افزود: 77 درصد مخزن این سد پر از آب است.

ستوده، میانگین بارش‌های ثبت شده سال آبی ‌جاری در ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای همدان را 413 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مدت مشابه پارسال 177 و در بلندمدت 255 میلی‌متر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بارندگی امسال استان همدان نسبت به پارسال 133 درصد و نسبت به بلندمدت 62 درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین میزان بارندگی سال‌ آبی جاری استان همدان 634 میلی‌متر و در ایستگاه وراینه نهاوند است که نسبت به پارسال 406 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز