خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران خبر داد:

تخصیص تسهیلات کم بهره 20 میلیونی به مددجویان سیل زده

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۷۹۷

مدیر کل بهزیستی مازندران از تخصیص تسهیلات کم بهره 20 میلیونی به مددجویان سیل زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید سعید آرام در جمع خبرنگان حاضر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه 300 خانوار جامعه هدف بهزیستی در سیل اخیر مازندران دچار آسیب شدند اظهار کرد : با حضور میدانی در مناطق سیل زده مشکلات این افراد بررسی و احصاء شد.

وی افزود: برای رفع مشکل اشتغال این افراد در مجموع 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت :در این مدت بازدیدهای خانه به خانه انجام دادیم و نیازهای روزانه این افراد مورد ارزیابی قرار گرفت؛ سعی ما کاهش مشکلات این افراد است.

وی با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل در مناطق سیل زده حضور پیدا کردیم  افزود: بیش از 3 هزار بسته مواد غذایی در اختیار خانواده های سیل زده تحت پوشش قرار گرفته است.

آرام افزود: برای حفظ سلامت و آرامش ایده آل مددجویان سیل زده پوشاک و لوازم بهداشتی در اختیار آنان قرار گرفت.

وی ادامه داد:همچنین بیش از یکهزار وسیله کمک توانبخشی هم در اختتیار خانوارهای آسیب دیده قرار گرفته است .

آرام خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مجموعه بهزیستی در بحران اخیر سرنوشت معلولان و سالمندان بود تا به اماکن امن منتقل شوند و همچنین مرکز میان مدت ترک اعتیاد در شهر سیمرغ با خسارت مواجه شده بود که مراجعه کنندگان این مرکز به قائمشهر منتقل شدند.

وی گفت: کودکان هدف نیز بواسطه سیل و آبگرفتگی منازلشان از فضای شاد و پرنشاط فاصله گرفتند با تمهیدات اتخاذ شده این نهاد حمایتی با کمک " کانون توسعه همیاری از کودک" ایجاد شد و کودکان روزانه از این فضا بهره گیری شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : جهیزیه برخی نوعروسان هم در سیل از بین رفت که دوباره برای این افراد جهیزیه آماده شد و در اختیار آنها قرار گرفت که از جمله آن سه مورد در شهرستان سیمرغ بوده است.

وی به بخش اشتغال مددجویان سیل زده اشاره کرد و تصریح کرد: برخی از مددجویانی که اشتغال آنان در حوزه کشاورزی و دامپروری بود و از بین رفت ،تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.

آرام ادامه داد: پنج میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده هایی که واحدهای مسکونی آنان در سیل خسارت دید؛ تعلق گرفت و 10 تا 30 میلیون تومان هم تسهیلات ساخت دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی مازندران به خسارت لوازم التحریر ناشی از سیل گفت : برنامه ریزی کردیم لوازم التحریر مورد نیاز این دانش آموزان تهیه شود و در این زمینه کمپین تشکیل شده است.

وی افزود : گروههای متشکل از روان شناسان در شهرهای ساری، سیمرغ و میاندورود مشکلات روانشناختی خانواده های سی لزده را مورد ارزیابی قرار می دهند تا از بروز دیگر مشکلات جلوگیری شود.

آرام گفت :برای نخستین بار با مشارکت سازمان هلال احمر کشور یک میلیون و 200 هزار تومان عیدی به حساب معلولان ضایع نخاعی استان قرار گرفته است،گفت: یکهزار و 100 معلول ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی مازندران هستند.

وی به خدمات نوروزی بهزیستی استان اشاره کرد و از استقرار 5 پایگاه سلامت اجتماعی در شهرهای سوادکوه،رامسر،ساری،چالوس،آمل و رامسر خبر داد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز