خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سپاه تشریح کرد؛

اقدامات نیروی دریایی سپاه در امدادرسانی به سیل‌زدگان

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۲۵۴

سخنگوی سپاه از برپایی و استقرار بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در سیمین شهر و ارائه خدمات تخصصی به سیل زدگان خبر داد و گفت: جابه جایی بیش از دو هزار نفر از سیل زدگان گمیشان و انتقال آنان به بندر ترکمن و نیز رساندن بیش از ۱۰ تن بار و کمک‌های مردمی به آنان با استفاده از شناورهای نیروی دریایی سپاه در روزهای اخیر انجام شده است.

به گزارش ایلنا،  در پی بارندگی های اخیر که به وقوع سیل در بسیاری از نقاط کشور به ویژه استان گلستان و بروز خساراتی برای هموطنان در این استان گردید، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت و گویی به تشریح اقدامات نیروی دریایی سپاه در فرآیند امداد رسانی به هموطنان سیل زده پرداخت.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه سازماندهی و اعزام نیروی انسانی زبده و کارآمد به منظور امدادرسانی به گرفتار ماندگان در سیل از نخستین ساعات در دستور کار نیروی دریایی سپاه قرار گرفت، گفت: اعزام تجهیزات مهندسی سبک و سنگین و تجهیزات شناوری شامل انواع قایق های سبک، جیمینی و جت اسکی برای امداد، جابه‌جایی و کمک به سیل زدگان در نقاطی که به دلیل انباشت آب امکان تردد خودرو میسر نبود توسط نیروی دریایی سپاه صورت گرفت.

وی افزود: جابه جایی بیش از دو هزار نفر از سیل زدگان گمیشان و انتقال آنان به بندر ترکمن و نیز رساندن بیش از ۱۰ تن بار و کمک‌های مردمی به آنان با استفاده از شناورهای نیروی دریایی سپاه در روز های اخیر انجام شده است.

سردار شریف از برپایی و استقرار بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در سیمین شهر و ارائه خدمات تخصصی به سیل زدگان خبر داد و گفت: همچنین احداث پایگاه امدادی در شهرستان آق قلا و توزیع بسته های حمایتی و اقلام ضروری و نیز طبخ و توزیع بیش ازهزار پرس غذای گرم، ۷ هزار قوطی کنسرو و... در میان سیل زدگان، از دیگر اقدامات نیروی دریایی سپاه در یاری رساندن به هموطنان سیل زده استان گلستان می باشد.

سخنگوی سپاه در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات رده های نیروی دریایی سپاه در امداد رسانی به سیل زدگان شیراز نیز اشاره و تصریح کرد: پس از وقوع سیل ناگهانی در شهر شیراز، رده های نیروی دریایی سپاه در استان فارس با سازماندهی و اعزام تجهیزات سبک و سنگین مهندسی اعم از ۲ دستگاه جرثقیل و شش دستگاه تریلی اقدام به جابجایی و انتقال خودروهای آسیب دیده در محل دروازه قرآن و بازگشایی راه کردند.

وی همچنین اعزام تیم های بهداشتی و پزشکی به اماکن اسکان مردمی با هماهنگی ستاد بحران شیراز، عملیاتی سازی شبکه ارتباط رادیویی با ستاد بحران، طبخ و توزیع ۳۵۰۰ پرس غذای گرم در میان سیل زدگان در روز پنجم فروردین و نیز ظرفیت سازی و اعلام آمادگی برای پذیرش اسکان مسافرین و سیل‌زدگان در اماکن ورزشی و... در اختیار نیروی دریایی سپاه را از دیگر اقدامات نیروی دریایی سپاه در یاری رساندن به سیل زدگان شیراز توصیف کرد.

سخنگوی سپاه در پایان تأکید کرد: تمامی یگان ها و رده های سپاه در استان ها به ویژه استان هایی که دچار سیل شده اند، تا برطرف شدن مشکلات و بازگشت شرایط به حالت عادی در کنار مردم خواهند ماند و فرایند امداد و کمک رسانی به هموطنان را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز