خبرگزاری کار ایران

آمادگی شرکت گاز برای مقابله با بحران

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۱۷۸

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: از ۲۷ اسفندماه که نگرانی‌ها درباره وقوع سیل در نقاط مختلف کشور به وجود آمد و قوت گرفت، همکاران صنعت گاز در پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های تقویت فشار، شبکه‌های توزیع گاز و شرکت‌های گاز استانی حضور منسجم، فعال و هوشمندانه‌ای داشتند و باوجود آنکه در پالایشگاه‌های گازی کشور بارندگی‌های شدید داشتیم، با مشکل فرآورش گاز روبرو نشدیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت نفت ،حسن منتظرتربتی گفت: شبکه گاز خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی از گاز کافی و پایدار برخوردار است و قطع برق نیز هیچ ارتباطی با قطع گاز ندارد.

این مسئول گفت: برخورداری تجهیزات صنعت گاز از سطح مطلوب استاندارد و نیز هماهنگی بسیار مناسب بین همکاران صنعت گاز در نقاط مختلف کشور، سبب اطمینان‌خاطر در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی برای شبکه گازرسانی کشور می‌شود.

وی افزود: از ۲۷ اسفندماه که نگرانی‌ها درباره وقوع سیل در نقاط مختلف کشور به وجود آمد و قوت گرفت، همکاران صنعت گاز در پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های تقویت فشار، شبکه‌های توزیع گاز و شرکت‌های گاز استانی حضور منسجم، فعال و هوشمندانه‌ای داشتند و باوجود آنکه در پالایشگاه‌های گازی کشور بارندگی‌های شدید داشتیم، با مشکل فرآورش گاز روبرو نشدیم.

** وضع قطعی گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره مشکلی که برای یکی از خطوط گاز در قائم‌شهر به وجود آمده بود، اعلام کرد: بروز مشکل برای این خط سبب قطع گاز ۵۳ روستا شداما در کمتر از ۲۴ ساعت گاز روستاها وصل شد. در گلستان نیز با مشکل قطع گاز روبرو نشدیم.

منتظرتربتی اضافه کرد: وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور موجب قطع گاز نشده است

معاون وزیر نفت در امور گاز بر اهمیت مانورهای مقابله با بحران و اجرای دستورعمل‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ.‌اس.‌یی) برای آمادگی در مقابله با بحران تاکید کرد.

** مصرف گاز دیروز

معاون وزیر نفت اعلام کرد دیروز (سه‌شنبه) مصرف این سوخت پاک در بخش خانگی و تجاری به ۳۸۰ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی، میزان مصرف بخش نیروگاهی ۱۱۷ میلیون و میزان مصرف صنایع عمده ۱۲۸ میلیون مترمکعب بود.

این مسوول میزان صادرات دیروز گاز را بیش از ۴۱ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز