خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

بخشی از مخازن سدهای تهران پیش از بارش‌‌ها تخلیه شده بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۰۶۶

استاندار تهران تاکید کرد: پیش از بارش‌ها و به دنبال پیش بینی نزولات جوی طی روزهای گذشته میزان دبی آب پنج سد استان ارزیابی و بخشی از آن برای تزریق به دشت های استان تخلیه شد.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان تهران گفت: بارش‌‌‌های شدید تهدیدی بود که با همکاری میان بخشی به یک فرصت تبدیل شد و خسارتی نیز در سطح استان برجا نگذاشت.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده در میان تمامی بخش‌‌ها، نزولات جوی که می‌‌‌توانست تهدیدی باشد به یک فرصت تبدیل شد و بدون هیچ نوع خسارتی از استان عبور کرد.

استاندار تهران افزود: مدیریت سدها موجب شد تجربه سرریز سدهای استان گلستان در تهران تکرار نشود و رویدادی که می‌‌‌توانست تهدید باشد به فرصت تبدیل شود.

به گفته محسنی بندپی، همچنین حدود ۵۰ درصد گنجایش مخزن سدهای استان که خالی بود، بارش‌‌ها به سمت آنها هدایت شد.

وی اضافه کرد: به محض اطلاع یافتن از ورود سامانه بارشی به استان تهران از روز یکشنبه برای محافظت از این استان و پایتخت، مرخصی مدیران لغو و وضعیت آماده‌‌باش به تمامی استان‌‌‌ها ابلاغ شد.

استاندار تهران با بیان اینکه احتمال وقوع سیلاب در روددره‌‌ها مهمترین دغدغه این چند روز بود، اظهار داشت: در این زمینه به تمامی فرمانداران و شهرداران برای جلوگیری از توقف خودروها در حاشیه روددره‌‌ها و رفع موانع پیشروی مسیر آب اقدام شد. 

محسنی بندپی یادآور شد: سطح بارندگی در سال آبی ۹۷ - ۹۸ تاکنون به ۲۰۵ میلیمتر رسید در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل آن تنها ۱۰۸ میلیمتر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز