خبرگزاری کار ایران

در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده لرستان مطرح شد؛

تاکید جمالی‌ن‍‍ژاد بر آماده‌باش کامل شهرداری‌ها با خطرپذیری بالا و راهنمایی مسافران نوروزی به نقاط امن

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۷۱

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر آماده‌باش کامل شهرداران مناطق و نواحى شهرها و بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات به ویژه در مناطق با خطرپذیری بالا از جمله مسیل‌ها و روددره ها تاکید کرد.

 

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌‌نژاد در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌‌‌زده استان لرستان گفت با توجه به وضعیت جوی کشور ضرورت دارد شهرداری‌‌ها و سازمان‌‌‌های آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی و واحدهای مدیریت بحران آنها آماده مقابله با وقوع سیل و آبگرفتگی به ویژه در مناطقی از شهر که احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی می‌‌رود، باشند.

وی افزود: پس از بروز بحران، شهرداری‌های محل وقوع باید با فوریت هماهنگی لازم را برای بازگشایی مسیل‌‌‌ها با بسیج تمامی امکانات موجود به منظور جلوگیری از آبگرفتگی و یا تخلیه آب منازل و اماکن عمومی به کار گیرند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با توجه به حضور مسافران نوروزی در تمامی شهرهای کشور و احتمال وقوع پدیده‌‌هایی نظیر رگبار سیل‌‌آسا، تگرگ، وزش باد شدید، کاهش دما، جاری شدن سیل و آبگرفتگی اظهار داشت: ضرورت دارد شهرداری‌‌ها توجه ویژه‌‌ای به مسافران نوروزی داشته باشد و در هنگام وقوع حوادث آنها را به نقاط امن راهنمایی کرده و برای اطلاع‌‌‌رسانی دقیق و سریع به شهروندان و مسافران نوروزی برنامه ریزی نمایند.

جمالی‌‌‌نژاد بر انجام اقدامات پیشگیرانه و آمادگى و پایش و نظارت مستمر ستاد مدیریت بحران شهر و سایر سازمان‌هاى خدمات‌‌رسان به ویژه سازمان آتش‌‌نشانى تاکید و تصریح کرد: دستورالعمل‌‌‌های ابلاغی در زمینه مدیریت بحران و دستورالعمل خدمات سفرهای نوروزی سال ۹۸ باید به طور کامل توسط شهرداری‌‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداران و معاونان، مدیران و روساى سازمان‌‌‌هاى ذیربط شهردارى باید حضور موثر و مداوم در محل کار داشته باشند، خاطرنشان کرد: از شهرداری‌‌ها خواسته شده در هماهنگی با سایر دستگاه‌‌های مرتبط، برنامه‌‌ریزی‌‌های لازم را برای اسکان موقت و اضطراری انجام دهند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اقدامات شبانه‌‌‌روزی مدیریت بحران در استان لرستان و سایر استان‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته توسط شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها قدردانی کرد و ابراز داشت: لازم است این اقدامات و آمادگی تا خاتمه تعطیلات نوروزی ادامه داشته باشد.

جمالی‌‌نژاد افزود: با توجه به ادامه بارش‌‌ها در برخی استان‌ها، استان‌‌های همجوار آنها باید آمادگی کمک‌‌‌رسانی به مناطق حادثه دیده را داشته باشند و برای این امر طرح‌‌‌های کاربردی به منظور اجرا داشته باشند.

شایان ذکر است جمالی‌‌نژاد طی روزهای اخیر از مناطق سیل‌‌زده استان‌‌های گلستان، خراسان شمالی و لرستان بازدید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز