خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

خسارت 8/6 میلیارد تومانی سیل به بناهای تاریخی و زیرساخت‌های گردشگری مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۶۷

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : سیل 8 میلیارد و 600 میلیون تومان به بناهای تاریخی و زیر ساخت های گردشگری استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیف‌الله فرزانه ظهر امروز در جمع خبرنگاران ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به سیل اخیر و آسیب آن به بناهای تاریخی و زیرساخت‌های گردشگری از برآورد خسارت هشت میلیارد و 600میلیون تومانی خبر داد.

وی افزود: پل تاریخی شاهپور شیرگاه، ساختمان شهربانی و گمرک بابلسر، حمام تاریخی گلوگاه، عمارت افغان‌نژاد بهشهر، سایت موزه گوهرتپه، مقبره ابن شهر آشوب و پل و حمام تاریخی فرح‌آباد، منطقه تفریحی توسکاچشمه، دریای آرام گلوگاه و منطقه نمونه گردشگری جوارم برخی از بناها وسایت‌های گردشگری است که آسیب دیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به اقامت 6میلیون و 543 هزار و 780 نفر شب مسافر در مازندران از 27 اسفند تا پنجم فروردین اشاره کرد و افزود: چهار میلیون و 656 هزار و 882 نفر از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان در این بازه بازدید کرده‌اند.

فرزانه از دو هزار و 794 مورد بازدید کمیته نظارت و ارزیابی از واحدهای پذیرایی و اقامتی و بهداشتی و غیره خبر داد که 70 مورد آن به تذکر ختم شد.

وی تأکید کرد که تعرفه‌های مربوط به واحدهای پذیرایی را میراث فرهنگی تعیین می‌کند و در صورت عدم رعایت آن‌ها، تعزیرات برخورد می‌کند.

فرزانه همچنین به 19 سایت‌موزه دولتی و خصوصی فعال در مازندران اشره کرد و گفت: 70 هزار و 598 نفر از این موزه‌ها بازدید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز