خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد:

آغاز پرداخت خسارات سیل زدگان از شنبه

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۷۱۵

استاندار مازندران گفت: پرداخت خسارات سیل زدگان را از شنبه آغاز می کنیم.

احمد حسین زادگان روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار کرد: 5 میلیارد تومان اعتباری که به گلستان اختصاص دادند به مازندران نیز اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه دولت نسبت به این موضوع حساسیت دارد، افزود: بازدید مدیران در صورتی که جبران خسارت نشود فایده ای ندارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در ساعت های اولیه، درخواست تنخواه کردیم، گفت: با وزیر کشور روزانه چند بار تماس داریم و گزارش های سیل ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر وسعت بی سابقه ای داشت افزود: در این حادثه که بار روانی بسیاری را به مردم تحمیل کرد، همه مسئولان از جمله شخص استاندار به مردم پاسخگو بوده و هستند.

حسین زادگان با بیان اینکه بنیاد مسکن در سیل اخیر اقدامات گسترده ای داشته و همه دستگاه ها پای کار هستند، ادامه داد: بپذیریم وقتی 12 شهرستان در سطح وسیع دچار سیل می شود حجم کار افزایش می یابد و کاستی هایی نیز  وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با حجم ورود مسافران و سیلاب مواجه بودیم، گفت: با وجود اینکه حجم کار زیاد بود ورود خوبی به استان داشتیم.

 اختصاص 85 میلیون تسهیلات کم بهره به سیل زدگان شهری و روستایی

حسین زادگان  با بیان اینکه به دنبال این هستیم مبلغ 2 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و 2 میلیون تومان تعمیرات مسکن بلاعوض به روستائیان اختصاص یابد، تصریح کرد: 35 میلیون تومان تسهیلات کم بهره روستایی، 50 میلیون تومان تسهیلات شهری و 12 میلیون تومان بلاعوض، اگر بتوانیم مبالغ بلاعوض را افزایش می دهیم.

وی با اشاره به اینکه روستائیان به کمک یکدیگر آمدند، ادامه داد: دولت نمی تواند همه خسارت ها را بپردازد، در هر شهرستان پیش بینی می کنیم خسارت های زیادی وارد شده و آمار نهایی به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه درباره سیل، مردم هم باید نکات ایمنی را رعایت کنند، گفت: تجاوز به حریم روزدخانه و تخریب جنگل باعث خسارت جانی و مالی شده است.

وی با اشاره به اینکه محورهای شریانی اولویت ما در پاکسازی سیل بود، تصریح کرد: تا راه های اصلی باز نشود راه فرعی کاربرد ندارد.

حسین زادگان با بیان اینکه همزمان تمام محورهای روستایی بسته شد و این مساله بی سابقه بود، گفت: مردم نقش مهمی در امدادرسانی داشتند.

آبندان های هزار دریاچه در مازندران

وی در بخش دیگر به ظرفیت های گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: آبندان های استان هزار دریاچه است می توان از این ظرفیت به خوبی بهره گیری کرد. البته دولت نیز اعتبار خوبی برای این بخش در نظر گرفته است .

حسین زادگان تصریح کرد: آبندان های استان راه میانبر برای گردشگری است.

وی  با اشاره به اینکه 131 روستای بوم گردی در استان شناسایی و هدف گردشگری قرار گرفته است افزود: همچنین 131 نقطه از دریای مازندران قابلیت جانمایی اسکله دارد.

استاندار مازندران با مهم بر شمردن گردشگری در استان تاکید کرد که بروکراسی های اداری در حوزه گردشگری مرتفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز