خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

فریدونکنار؛ شهر درنای سیبری

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۵۵۴

فریدونکنار با 3800 سال قدمت و 10 کیلومتر ساحل ماسه‌ای، به درنای «امید» و عطر خوش برنج طارم معروف است.

به گزارش ایلنا  ،فریدونکنار 3800 سال قدمت دارد و قصر فریدون‌شاه‌فریدون‌شاه، جم نوه جمشید پیشدادی شاخص‌ترین مدرک این ادعا است.

 این شهر در نوار ساحلی مازندران، از شرق به بابلسر، از غرب به سرخرود و محمودآبد، از جنوب به آهنگرکلا و از شمال به دریا محدود است. بیش از 10 کیلومتر ساحل ماسه‌ای دارد.

این شهر تنها زیستگاه بین‌المللی «امید» درنای سیبری در ایران است. بازارهای فریدونکنار به ماهی و برنج ارگانیک و خوش عطر «طارم» معروف است.

یکی از جاذبه‌های گردشگری این بندر، تالاب آن با 5400 هکتار مساحت در جنوب شرقی شهر و در واقع زیستگاه درنای سیبری در زمستان‌ها است. «امید» اول بهار به خانه ییلاقی‌اش در شمال روسیه باز می‌گردد.

سقانفار (سقاخانه) اوکسر ، سقانفار و امامزاده قاسم کاردگرمحله (اثر حفاظـی مربوط به اوایل دوره قاجاریه )، تپه تاریخی طلا کتی (روستای جزین ) ، امامزاده فخرعلی حیدرکلا ، امامزاده ادریس سوته مهمترین جاذبه های تاریخی-فرهنگی فریدونکنار هستند.

مسجد جامع بهرامی در مرکز شهر، حمام تاریخی در روستای سوته، بازار روز و بازارچه سنتی هفتگی شنبه‌بازار از دیگر اماکن گردشگری فریدونکنار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز