خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به ایلنا خبر داد:

پذیرش ۱۵۰۰ زن تحت خشونت خانگی در خانه‌های امن

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۸۹۳

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از پذیرش ۱۵۰۰ زن تحت خشونت خانگی در خانه‌های امن خبر داد.

حبیب الله مسعودی فرید (معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص خانه های امن موجود در کشور گفت: در حال حاضر 24 خانه امن در کشور وجود دارد که دو مورد آن اخیرا در شهر تهران و آذربایجان غربی افتتاح شده است. همچنین در حال حاضر حدود 360 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور داریم که در موارد خشونت خانگی، کودک آزاری و همسر آزاری می‌توانند مداخلاتی داشته باشند.

وی بیان کرد: در سازمان بهزیستی به دنبال تخصصی کردن فعالیت‌ها و جدا کردن گروه‌های هدف در خانه‌های امن هستیم، همچنین ممکن است در کلان شهرها و استان های بزرگ که جمعیت زیادی دارند، خانه‌های امن به تعداد بیشتری لازم باشد.

مسعودی فرید در خصوص تعداد افراد پذیرفته شده در خانه‌های امن گفت: طبق آخرین آمار 1500 نفر در خانه‌های امن پذیرش شده اند که ممکن است از یک روز تا یک ماه در این مراکز بمانند.

وی همچنین افزود: سیاست ما تحکیم بنیان خانواده است و باید تا جایی که ممکن است، استحکام خانواده حفظ شود و افراد بتوانند به خانواده بازگردند، اما در صورتی که شرایط و صلاحیت لازم وجود داشته باشد و امنیت فرد حفظ و جان افراد در خطر نباشد و مشکلات بیشتری ایجاد نشود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: پذیرش افراد در خانه‌های امن در کلان شهرها بیشتر است، پرا که تعداد مراجعه کنندگان بیشتر است.

وی در ادامه گفت: در کلان شهرها این مسئله راحت تر است که فردی به مرکزی زنگ بزند و درخواست کمک داشته باشد، در حالی که در شهرهای بسیار کوچک قبح زیادی دارد که فرد در این زمینه از فرد دیگری درخواست کمک کند و یا ممکن است بسیاری از افراد از وجود این مراکز اطلاعی نداشته باشند که باید در این زمینه اطلاع رسانی شود. به نظر می‌رسد این مراکز را باید توسعه دهیم تا دسترسی به آن در همه‌ جا وجود داشته باشد و در مجموع باید بر روی اقدامات پیشگیرانه کار کنیم.

مسعودی فرید تصریح کرد: مردم در شهرهای بزرگ به مراکز مشاوره بیشتر مراجعه می‌کنند، اما ممکن است در شهرهای کوچک مردم به این مراکز کمتر مراجعه کنند که قطعا رسانه‌های ملی و محلی همراه با سازمان بهزیستی می‌توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند تا مردم از این خدمات استفاده کنند.

وی همچنین افزود: شهرهای بالای 50 هزار نفر ما دارای اورژانس اجتماعی است و به عبارتی شهری در ایران وجود ندارد که اورژانس اجتماعی نداشته باشد، زیرا تکلیف ما در ماده 80 برنامه ششم توسعه است، اما خانه امن فقط در 24 استان داریم و استانهای کوچک خانه امن ندارند، زیرا اوژانس اجتماعی به آنها خدمت رسانی می‌کند. ما براساس نیاز استان خانه‌های امن را تاسیس می‌کنیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی درخصوص توجه بهزیستی به دهک های پایین جامعه، اظهار کرد: هدف دولت و سازمان بهزیستی در اولویت بندی‌ها این است که به دهک های پایین بیشتر رسیدگی شود. همچنین عمده افرادی که از بهزیستی خدمت می‌گیرند، افراد نیازمند و از دهک های پایین جامعه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز