خبرگزاری کار ایران

بررسی‌های باستان‌شناسی ایران و آلمان در جنوب کرمان به فصل پنجم رسید

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۷۴

پنجمین فصل بررسی‌های مشترک باستان‌شناسی ایران و آلمان با حضور تیم باستان‌شناسی و علوم میان رشته‌ای در جنوب کرمان در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، نادر علیداد سلیمانی (سرپرست ایرانی هیأت باستان شناسی) با اعلام خبر رسیدن بررسی‌های باستان شناسی ایران و آلمان در جنوب کرمان به فصل پنجم، گفت: فصل پنجم بررسی‌های مشترک ایران و دانشگاه توبینگن آلمان، در گستره شهرستان‌های جیرفت، فاریاب، کهنوج و رودبار صورت می‌گیرد .

این باستان شناس تصریح کرد: این فصل از بررسی‌ها در تداوم ۴فصل گذشته در جنوب کرمان با حضورتیم باستان شناسی و علوم میان رشته‌ای به بررس پیمایشی محدوده شهرستان‌های یاد شده و جمع آوری اسناد و مدارک باستان شناسی (مستند سازی تپه‌ها، محوطه‌ها و ابنیه تاریخی) می‌پردازد .

سلیمانی افزود: در این فصل از بررسی‌ها پژوهشگران پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشگران آزاد و اعضای تیم دانشگاه توبینگن آلمان به برسی حوزه یاد شده خواهند پرداخت .

وی گفت: در بررسی‌های فصل‌های پیشین نتایج ارزشمندی از استقرارهای انسانی در جنوب جیرفت از دوره نو سنگی تا ادوار اسلامی مورد شناسایی قرار گرفت که حاکی از غنای حوزه فرهنگی تمدنی هلیل رود در ادوار یاد شده است.

سرپرست ایرانی هیأت باستان‌شناسی در پایان تصریح کرد: این هیأت که با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کار خود را آغاز کرده تا پایان فروردین ماه سال  ۱۳۹۸به پژوهش‌های خود در این حوزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز