خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تعیین مکان‌هایی برای دستفروشان کتاب خیابان انقلاب

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۱۱

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از تعیین مکان‌هایی برای دستفروشان کتاب در قالب شهر کتاب و بازارچه‌های کتاب خبر داد.

حمیدرضا تحصیلی (مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جمع‌آوری دستفروشان کتاب خیابان انقلاب که به‌تازگی پلیس نسبت به آن اقدام کرد، گفت: بالاخره دستفروشان کتاب که در خیابان انقلاب هستند، باید ساماندهی شوند. متاسفانه این دستفروشان به تمام کتاب‌هایی که تولید می‌شود، دسترسی دارند و قبل از اینکه نویسنده بتواند از سود مالی کتاب خود بهره ببرد، این دستفروشان آن را چاپ کرده و کنار خیابان به فروش می‌رسانند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: این مساله خیلی به نویسندگان آسیب می‌زند، به هر حال این دستفروشان با جایی در ارتباط هستند که ما آن را نمی‌دانیم. پلیس چند روز است که تصمیم گرفته به موضوع ورود کند و در حال پاکسازی کنار خیابان انقلاب از بساط دستفروشان کتاب است.

تحصیلی ادامه داد: علت این اقدام پلیس را نمی‌دانم، اما این را می‌دانم که دستفروشی کنار خیابان انقلاب به نویسندگان آسیب می‌زند. نویسندگان شبانه‌روز زحمت می‌کشند تا یک کتاب را منتشر کنند و بعد قبل از اینکه سود آن را ببرند، بلافاصله به صورت افست تولید می‌شود و کنار خیابان‌ها به فروش می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ساماندهی دستفروشان کتاب در خیابان انقلاب طرحی وجود دارد که این افراد بتوانند برای ادامه فعالیت به صورت قانونی اقدام کنند، گفت: ما تحت عنوان شهر کتاب و بازارچه‌های کتاب طرحی داریم که در حال کار روی آن هستیم، اما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که آن را ارائه کنیم. با منطقه ۶ در این زمینه جلسات متعدد گذاشته‌ایم و صحبت کرده‌ایم. جاهای مختلفی برای ساماندهی کتابفروشان معرفی شده، اما هنوز هیچ کدام تایید نشده است.

تحصیلی تاکید کرد: ما ساماندهی دستفروشان کتاب راسته خیابان انقلاب را در اولویت برنامه‌های خود داریم و با اتحادیه کتابفروشان جلسه گذاشته‌ایم، البته زمان این ساماندهی هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز