خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

وجود یک میلیون و 500 هزار هکتار زمین دولتی در کشور/ اراضی فاقد سند در تهران سند دار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۷۰

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار هکتار زمین در سطح کشور متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: در تهران تمام مناطق از جمله منطقه 22 برای سند دار شدن اراضی دولتی که در اختیار مردم هستند پایش می‌شوند.

علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان اراضی دولتی در کشور که در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد، گفت: یک میلیون و 500 هزار هکتار زمین درسطح کشور متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن است که این اراضی در  در مناطق حریم شهری و محدوده قانونی شهرها واقع شده‌اند.  

وی با بیان اینکه این اراضی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن حفظ و حراست می‌شوند، ادامه داد: در تلاش هستیم در راستای منویات ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت راه وشهرسازی در تعامل دو سویه با دستگاه‌هایی که در راستای اقدام ملی برای ساخت مسکن مورد نیاز مردم قدم برمی‌دارند،  موضوع  تامین منابع زمین را مدیریت کنیم.  

وی در پاسخ به این سوال که میزان اراضی دولتی در تهران چه مقدار است، گفت: تهران از معدود استان‌هایی است که در آن اراضی زیادی در اختیار دولت قرار ندارد و اغلب اراضی تحت اختیار سازمان ملی زمین و مسکن در تهران در منطقه 22 تهران است.  

نبیان تاکید کرد: در حال حاضر در بحث مدیریت تامین اراضی مورد نیاز استان‌ها  در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم با همکاری استانداران سراسر کشور با مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن منابع اراضی دولتی به ویژه در مناطقی که اراضی دولتی محدود است، تقویت شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سند دار کردن اراضی مناطق مختلف تهران اظهار داشت: تمام استان توسط تیم‌های مختلفی برای سند دار کردن اراضی فاقد سند در حال پایش هستند. در تهران هم تمام مناطق از جمله منطقه 22 برای سند دار شدن اراضی دولتی که در اختیار مردم هستند پایش می‌شوند.  

وی با تاکید بر اینکه بحث مهم این است که بتوانیم در بازار مسکن عرضه و تقاضا را مدیریت کنیم، گفت: در راستای اجرای دستور رییس جمهور برای احداث 400 هزار واحد مسکونی در مدت زمان دو سال وظیفه تامین اراضی مورد نیاز را بر عهده داریم و این طرح می‌تواند مسکن مورد نیاز اقشار مختلف به ویژه دهک‌های1،2 و 3 را تامین کند بنابراین از این طریق بخشی از نیاز بازار مسکن تامین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز