خبرگزاری کار ایران

رفع تصرف ۵۵ هزار متر از اراضی دولتی در گیلان

۵۵ هزار مترمربع از اراضی دولتی در گیلان از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش ایلنا، مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی گیلان با اعلام این مطلب گفت: با تلاش کار‌شناسان و مشاوران حقوقی این اداره کل در محاکم قضایی و دفاع از حقوق دولت و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با پدیده زمین‌خواری، ۵۵ هزار مترمربع از اراضی دولتی در گیلان طی ۶ ماه اول سالجاری از تصرف متصرفان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

رسول حسین‌پور افزود: این زمین‌ها بیشتردر شهرهای چاف، چمخاله لنگرود و آستارا واقع بوده که به دلیل منتهی شدن به تالاب و سواحل دریای خزر، سودجویان اقدام به قطعه بندی ودیوار کشی آن نمودند که با پیگیری‌های بعمل آمده و پس از حصول رأی نهایی با هماهنگی نیروی انتظامی و با حضور نماینده شعبه اجرای احکام اراضی تحت تصرف افراد سودجو، خلع ید شد همچنین در شهرهای رشت، صومعه سرا و چابکسر نیز ۶۰۰ متر مربع با توافق طرفین رفع تصرف شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری پرونده تصرف غیرقانونی تعدادی از متصرفین در زمین‌های دولتی و ملی در گیلان برای صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است که پس از صدور رای، در کمترین زمان ممکن نسبت به خلع ید و رفع تصرف اراضی اقدام خواهد شد.

حسین‌پور با قدردانی ازهمکاری خوب دستگاه قضایی در دفاع از حقوق دولت گفت: کار شناسایی و پیگیری حقوقی در جهت رفع تصرف اراضی دولتی به سرعت و با دقت در حال انجام است.

وی با تاکید بررعایت قوانین معاملاتی خاطر نشان کرد: متعاملان باید قبل از هرگونه عقد قرار دادی در خصوص خرید و فروش اراضی مزبور از ادارات وسازمان‌های مربوطه اطلاع حاصل نموده واصالت مالکیت اراضی واملاک ازطریق اداره ثبت ودفا‌تر اسنادرسمی و شهرداری‌ها مورد استعلام قرار گیرد ضمن اینکه تاییدیه شورا‌ها و دهیاری‌ها ذیل قراردادهای اراضی مذکور دلالت بر قانونی بودن معامله ندارد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان در پایان مجددا تاکید کرد: مردم قبل از معامله املاک نسبت به تایید مالکیت قانونی آن توسط فروشنده اطمینان حاصل نمایند تا در دام سودجویان گرفتار نشوندو در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به دستگاه‌های اجرایی (شهرداری‌ها، امور اراضی و اداره کل راه وشهرسازی) اطلاع رسانی کنند.

کد خبر : ۳۱۰۱۴۱