خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد؛

رفع ایرادات قانون مدیریت بحران در مجلس/سوق دادن مردم به بیمه کردن املاک و ابنیه

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۵۵

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مربوط به مدیریت بحران مدت‌ها بود که در مجلس معطل مانده بود که در سال جاری به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارسال شده که هنوز پاسخ نهایی داده نشده و ایراداتی وارد شده که از سوی مجلس باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت کشور اظهار کرد: وجود مدیریت واحد می‌تواند در حل و فصل مسائل و مشکلاتی که در زمان بحران با آن مواجه می‌شویم، کمک کند.

وی افزود: قانون مربوط به مدیریت بحران مدت‌ها بود که در مجلس معطل مانده بود که در سال جاری به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارسال شده که هنوز پاسخ نهایی داده نشده و ایراداتی وارد شده که از سوی مجلس باید رفع شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نحوه پرداخت خسارت‌ها در حوادث و بحران‌ها مشکلات کاملا محسوس و ملموس است و به دلیل داشتن ساز و کار بسیار پیچیده، پروسه آن خیلی طولانی است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به سرمازدگی در استان قزوین و مواجه شدن کشاورزان استان قزوین با یک هزار و 850 میلیارد تومان خسارت و وقوع طوفان در اسفرورین و آبیک و سیل در الموت اختصاص اعتبار لازم اختصاص نیافته و گله‌مند هستیم در حالی که پرداخت خسارت امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بافت‌های فرسوده در روستاها و نقاط پرجمعیتی احتمال حادثه وجود دارد که مردم را باید به سمت بیمه کردن املاک، دارایی‌ها و ابنیه سوق داد و در زمان حوادث غیرمترقبه بتوان گام مهمی برداشت.

این نماینده مجلس باتاکید بر توجه به بازسازی بافت‌های فرسوده بیان کرد: در استان‌های کشور بخش اعظمی از بافت‌های فرسوده وجود دارد و بازسازی آنها هم در دستور کار دولت قرار دارد اما بسیار کند پیش می‌رود که از دلایل آن می‌توان به بوروکراسی سخت اداری اشاره کرد و بازپرداخت وام‌هایی هم که قرار بود سوبسیددار شود، اتفاق مهمی نیفتاده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس به‌روزرسانی تجهیزات و انبارهای امدادی را با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور ضروری دانست و افزود: روزآمدی ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی و امنیت امداد هوایی هم از ضروریات است گرچه قبول داریم نیازمند بودجه هستیم اما در شرایط تحمیلی دو تا 10 برابر باید بودجه پیش‌بینی شود که پیشگیری و پیش‌بینی جزء اصول اولیه مدیریت است که باید در نظر گرفته شود.

محمدی ادامه داد: عِده و عُده سازمان مدیریت بحران کشور تناسبی با شرح وظایف گسترده و طویل این سازمان ندارد که نیاز است امکانات و نیروهای انسانی در حوزه ‌های مختلف تقویت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز