خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی:

بهینه‌سازی استقرار واحدهای مرغداری در نقاط مختلف کشور ضروری است

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۵۹۸

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت بهینه‌سازی استقرار واحدهای مرغداری در نقاط مختلف کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در گردهمایی معاونین تولیدات دامی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ها با بیان این مطلب افزود: تامین نهاده‌های دامی تا بازاررسانی محصولات دامی باید در قالب زنجیره و حتی الامکان توسط تعاونی‌های تولید انجام شود تا ضمن بهره‌مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده فعالیت خود، دلالان نتوانند در روند تولید و بازار این محصولات اخلال ایجاد کنند.

وی تشکیل صندوق حمایت از دامپروری را مکانیزم و فرصتی فوق العاده برای پشتیبانی و سرمایه گذاری از زنجیره های تولید عنوان و خاطرنشان کرد: این صندوق در حال حاضر نزدیک به دو هزار میلیارد تومان سرمایه دارد و لازم است از این سرمایه برای توسعه و تقویت زنجیره ها بهره گیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های کشور و اتخاذ راهکارهای مناسب برای کاهش  وابستگی صنعت دامپروری به واردات نهاده‌های دامی تاکید کرد و گفت: تغذیه و تامین خوراک دام در داخل به عزم ملی نیاز دارد. دستیابی به این مهم با شناخت ظرفیت های طبیعی، خلاقیت، و بکارگیری دانش و تکنولوژی‌های روز میسر خواهد بود.

حجتی یادآور شد: در اروپا، گیاه کلزا در حدود ۲۰ میلیون هکتار از راضی کشت و از کنجاله آن به جای کنجاله سویا در خوراک دام استفاده می شود.

وزیر جهاد کشاورزی، بهینه‌سازی استقرار واحدهای مرغداری در نقاط مختلف کشور را ضروری دانست و افزود: برای کاهش آسیب کشور و صنعت مرغداری از خسارت شیوع بیماری‌هایی نظیر آنفلوانزای حاد پرندگان لازم است از تمرکز این واحدها که موجب همه‌گیری بیماری‌ها می‌شود، جلوگیری و نقاط مناسب برای استقرار آنها جانمایی شود.

حجتی بر لزوم تعامل با سایر کشورهای مستعد به منظور بهره‌گیری از نژادهای برتر ملکه زنبور عسل، توسعه پرورش شترهای پربازده و همچنین توسعه پرورش بوقلمون با رعایت ضوابط بهداشتی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز