خبرگزاری کار ایران

بررسی وضعیت مرزهای کشور در کمیسیون امنیت ملی مجلس/جذب نیروهای حرفه‌ای در مرزبانی

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۰۵

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جذب مرزبان حرفه‌ای در مرزبانی، گفت: بایستی افزایش حقوق و مزایی مرزبانان به جد دنبال و اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، سردار "قاسم رضایی"؛ فرمانده مرزبانی کشور روز گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی با دکتر "حشمت الله فلاحت پیشه" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

فرمانده مرزبانی کشور  در این دیدار با تشریح وضعیت مرزهای کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور همسایه دارد که بعد از چین و روسیه، سومین کشور به لحاظ بالا بودن ظرفیت همسایگی با کشورهای منطقه است.

وی افزود: با توجه به مشرف بودن اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به وضعیت فعلی مرزهای کشور، برای بهبود وضعیت مرزها، باید روش ها، راهکارها و پیشنهادها بازنگری شود و پیگیری ها به صورت اساسی صورت پذیرد.

سردار رضایی اظهار کرد: برابر اصل ۷۸ قانون اساسی؛ مرزبانی وظیفه سنگینی در تأمین امنیت مرزهای کشور دارد، کوچکترین تردد و تحرک غیرمجاز در مرز ممنوع است، این اصل بسیار مهم بوده چرا که هر گونه تغییر در آن، باید به تصویب چهار پنجم نمایندگان مجلس برسد.

عالی ترین مقام  مرزبانی کشور ادامه داد: با توجه به تعریف عمیق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مرز با عنوان "مرز هر کشور به منزله ی ناموس آن کشور است" پی می بریم که مرز؛ جایگاه ویژه و ملی دارد.

وی با اشاره به تعاملات مرزبانی با مرزنشینان، افزود: مرزنشینان را از خانواده بزرگ مرزبانی می‌دانیم و نقش مرزنشینان در تولید امنیت غیر قابل انکار است.

سردار رضایی تأکید کرد: نظر به وسعت سرزمینی مرزهای کشور، بودجه‌ای که به مرزبانی تخصیص داده شده، متناسب با اجرای مأموریت‌ها نیست، چرا که تهدیدات پیرامون مرزها از تنوع ویژه ای برخوردار شده است.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: مرزبانان و عزیزان شما در دورترین نقاط مرزی کشور در مناطقی که ۳ الی ۴  متر برف باریده در حال خدمت سلحشورانه از مرزهای کشور هستند، که برای بهبود شرایط زیستی، باید بودجه ویژه و متناسب با مأموریت ها اختصاص داده شود.

وی با تأکید بر تقویت یگان های دریایی و خشکی مرزبانی  ، اظهار داشت: مرزبانان بایستی به تهدیدات مرزهای دریایی و خشکی مشرف باشند و این مهم نیازمند به تقویت یگان های دریایی و تجهیزات اپتیکی در مرزهای خشکی است.

سردار رضایی در خاتمه از توجه ویژه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  به مرزها و مرزبانان تشکر و قدردانی کرد.

 گفتنی است حشمت الله فلاحت پیشه نیز در این نشست، اظهار کرد: اقدامات پر افتخاری در مرزها صورت گرفته و مرزبانان ما در دورترین نقاط مرزی، در حال حراست از مرزهای کشور هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به وظایف خطیر مرزبانان و مرزبانی در حفظ کیان ایران اسلامی، به اعتقاد بنده  بودجه مرزبانی باید ۲ الی ۳ برابر افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در گزارش های که دریافت کرده‌ایم، مرزبانی با کمبود حدود ۵۰ هزار نفر نیروی وظیفه مواجه  است که این مهم  نیازمند به بررسی ها بیشتر و تخصیص نیروی  متخصص  به مرزبانی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب نیروهای زبده در مرزبانی، تصریح کرد: موضوع جذب مرزبان حرفه ای کار بسیار خوبی است که موافق جذب آن هستیم.

وی در خاتمه با بیان اینکه افزایش حقوق و مزایا مرزبانی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس است، تأکید کرد: در زمینه خدمات رفاهی، حقوق و مزایا، می‌بایستی حقوق کارکنان مرزبانی افزایش پیدا کند و وظیفه کمیسیون تلفیق هم همین بوده که به طور جد به این موضوع بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز