خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سراوان در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

بارندگی‌ها برای مردم سیستان و بلوچستان نعمت بزرگی بود/ دولت آب‌ها را در داخل مرزها مهار کند/ مشکل بی‌آبی در بسیاری از شهرها و روستاها رفع شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۸۳

یک نماینده مجلس گفت: سیستان وبلوچستان پوشش گیاهی پایین، باران‌های رگباری و رودخانه بزرگ، وحشی و خشنی دارد که متاسفانه در همه بارش‌ها قسمت زیادی از آب مهار نمی‌شود و راهی دریا و کشور پاکستان می‌شود.

محمد باسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره بارندگی‌ها در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارندگی‌ها خوب بود و مردم از این بابت بسیار خوشحالند. البته خسارت‌هایی هم در حوزه کشاورزی و منازل داشته اما روی هم رفته نعمت بزرگی بوده و خدا را شاکریم. 

وی افزود: با بارندگی‌ها مشکل بخشی از شهرها و روستاهایی که شبکه انتقال آب داشتند رفع می‌شود اما روستاها و شهرهایی که زیرساخت‌های آبرسانی و خط انتقال مناسبی ندارند در همان شرایط قبلی قرار دارند. 

نماینده مردم سراوان تصریح کرد: موضوع اصلی این است که سیستان وبلوچستان پوشش گیاهی پایین، باران‌های رگباری و رودخانه بزرگ، وحشی و خشنی دارد که متاسفانه در همه بارش‌ها قسمت زیادی از آب مهار نمی‌شود و راهی دریا و کشور پاکستان می‌شود و ما نتوانسته‌ایم آب را مهار کرده و برای میان مدت و طولانی مدت از آن استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: تنها راهکار این است که همچنان که دولت در سال‌های گذشته برای غرب کشور و آب‌های مرزی اقداماتی انجام داده به شرق کشور و بلوچستان هم توجه داشته باشد، اگر ما رودخانه‌های مرزی را کنترل نکنیم همیشه مشکل آب را خواهیم داشت، با سیل بندها و سیستم آبخیزداری و آبخوان‌داری و بندهای خاکی هم می‌توان تا حدودی آب را مهار کرد تا یا به زمین نفوذ کند و بستر و سفره زیر زمینی را تقویت کند.

درازهی با ابراز امیدواری از اینکه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تدبیری بیندیشند تا باران‌ها مهار شود، گفت: چندین رودخانه فصلی در بلوچستان داریم که همگی به سمت پاکستان می‌روند و این در حالی است که اگر مهار شوند حجم بزرگی از نیازهای مردم کشورمان را رفع می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز