خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های ادامه دار عابربانک فوتبال ایران

استقلال – کاوه رضایی؛ کمک 800 میلیونی حسین هدایتی؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۲۸۲

بحث پرداخت‌های حسین هدایتی و هزینه‌هایی که او در فوتبال ایران کرده به یکی از داغ‌ترین خبرهای این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده‌است.

به گزارش ایلنا، روزهای پرتنش و عجیب انتقال کاوه رضایی به استقلال را به یاد دارید؟ تا چند روز قبل از اینکه کاوه با استقلال قرارداد ببندد، همه کار او با پرسپولیس را تمام شده می‌دانستند. حتی می‌گفتند هدایتی به ترکاشوند 800 میلیون تومان داده که هیچ مشکلی بابت جذب کاوه نباشد. کاوه رضایی اما به یکباره به استقلال رفت و در همان روز توافقش با استقلالی‌ها 400 میلیون تومان نقد از باشگاه دریافت کرد. این ماجرا را تا همین جا داشته باشید و حالا لیست‌هایی که درباره پرداختی‌های هدایتی منتشر شده را مرور کنید. در کمال تعجب در برخی از لیست‌ها نوشته شده که هدایتی 800 میلیون تومان بابت انتقال کاوه رضایی به توفیقی پرداخت کرده است! آیا هدایتی به‌عنوان حامی مالی پرسپولیس در آن زمان چنین کاری را کرده و مقدمات انتقال کاوه به تیم رقیب را فراهم کرده؟ اگر چنین بوده توفیقی مابقی مبلغ را چه کرده؟ در همین رابطه با پندار توفیقی و بهرام افشارزاده صحبت کرده‌ایم و در این گزارش واقعیت را از آنها جویا شده‌ایم.

در بسیاری از لیست‌های منتشر شده درباره پرداختی‌های هدایتی به اهالی ورزش یک بند مبهم و عجیب به چشم می‌خورد. پرداخت 800 میلیون تومان به پندار توفیقی، معاون ورزشی وقت باشگاه استقلال بابت خرید کاوه رضایی! آن هم در شرایطی که در همین لیست‌ها آمده که هدایتی به‌عنوان حامی مالی باشگاه پرسپولیس، چند روز قبل مبلغی معادل 200 هزار یورو را به شخص ترکاشوند پرداخت کرده است. هدایتی حتی در مصاحبه‌هایش اعتراف کرده که برای خرید کاوه رضایی 800 میلیون تومان به باشگاه پرسپولیس پرداخته بود که بعد از انتقال کاوه به استقلال دیگر این مبلغ را از پرسپولیسی‌ها نگرفته و 800 میلیون تومان برای موارد دیگری هزینه شده است.

پرداخت 800 میلیون تومان به توفیقی اما در حالی در برخی لیست‌های مربوط به پرداخت‌های او به اهالی فوتبال منتشر شده که این موضوع از زوایای مختلفی می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد. حسین هدایتی در آن زمان حامی مالی باشگاه پرسپولیس بوده و در کشمکشی که آن روزها بر سر جذب کاوه رضایی بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درگرفته بود، چرا باید چند روز بعد از کمک به باشگاه پرسپولیس و جلسه با کاوه رضایی در دفترش، همان مبلغ را به پندار توفیقی می‌پرداخت و شرایط حضور کاوه در استقلال را فراهم می‌کرد؟

نکته مهمتر اینکه کاوه رضایی در جلسه‌ای که با پندار توفیقی در باشگاه استقلال داشت، 400 میلیون تومان به صورت نقد دریافت کرده و سپس قراردادش را امضا کرده است. اگر بند منتشر شده در این لیست‌ها درست است و هدایتی 800 میلیون به توفیقی پرداخته باشد، مابقی پول چه شده است؟

در جلسه‌ای که مدیران باشگاه استقلال بر سر مبلغ قرارداد یک میلیارد و 600 میلیون تومان با کاوه رضایی به توافق می‌رسند، یک میلیارد اصل قرارداد بود و 600 میلیون تومان هم بابت آپشن‌های مختلف به مبلغ اصلی اضافه می‌شد. در همان جلسه پندار توفیقی 400 میلیون تومان به صورت نقد به کاوه رضایی می‌پردازد و دو هفته بعد 200 میلیون تومان دیگر از طرف باشگاه استقلال به او پرداخت می‌شود. حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا براساس آنچه در برخی لیست‌ها درباره پرداختی‌های هدایتی منتشر شده، توفیقی آن 400 میلیون تومان را از هدایتی گرفته بود و به کاوه پرداخت کرد؟

این ابهامات اما در گفت و گو با بهرام افشارزاده و پندار توفیقی که در زمان انتقال کاوه رضایی به‌عنوان مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه استقلال فعالیت می‌کردند، به طور شفاف توضیح داده می‌شود.

بهرام افشارزاده به طور قاطع هرگونه ارتباط باشگاه استقلال با حسین هدایتی در زمان مدیریتش را تکذیب می‌کند و درباره کمک مالی هدایتی به توفیقی برای جذب کاوه رضایی می‌گوید: «اصلاً ما با هدایتی هیچ کاری نداشتیم. پول کاوه را هم حامی مالی باشگاه پرداخت. من پرداخت هر پولی از جانب حسین هدایتی به باشگاه استقلال را تکذیب می‌کنم.»

در واقع با توجه به گزارش‌هایی که منتشر شده، به نظر می‌‌رسد یک برداشت اشتباه از فهرست اولیه، می‌تواند باعث درج نام توفیقی و باشگاه استقلال مقابل پرداختی 800 میلیون تومان بابت انتقال کاوه رضایی شده باشد و در واقع هدایتی این مبلغ را به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرده است.

علاوه بر همه اینها بعد از اعلام این موضوع که باشگاه پرسپولیس باید مبالغی که از حسین هدایتی دریافت کرده را بازگرداند، تلاش عجیبی صورت گرفته که به پرداختی‌های هدایتی به استقلالی‌ها اشاره دارد و آبی‌پوشان پایتخت را هم به فهرست پرداختی‌های هدایتی اضافه کرده است. این در حالی است که حداقل درباره بند مبهم و بحث‌برانگیز پرداختی هدایتی به توفیقی بابت انتقال کاوه رضایی، این موضوع از طرف مدیرعامل وقت و معاون ورزشی باشگاه در زمان انتقال کاوه به استقلال تکذیب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز