خبرگزاری کار ایران

مهدی زاده مقدم عنوان کرد؛

هر هکتار زمین صنعتی برای 54 نفر ایجاد شغل کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۴۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: اشتغال ایجاد شده به ازای تامین هر لیتر آب بر ثانیه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان 83 نفر است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسعود مهدی‌زاده‌مقدم در این رابطه اظهار کرد: تکمیل و توسعه متوازن زیرساخت های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تسهیل و تمهید حمایتی از صنایع کوچک از وظایف اصلی و اولویت‌های مهم ما بوده تا با فراهم کردن آنها، امنیت حضور سرمایه‌گذاران برای احداث و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی و سرمایه‌گذاران صنعتی در راستای تولید ملی و اشتغال مولد مهیا شود.

وی افزود: با اقدامات حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، درسالجاری تعداد70 طرح صنعتی تاکنون به بهره‌برداری رسیدند که درمجموع، هم‌اکنون بالغ بر 2600 واحد صنعتی بهره‌بردار در استان وجود دارد.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: بخش خصوصی حضور مطلوبی در روند سرمایه گذاری‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داشته و این حضور منجرب به تولید و اشتغال‌زایی شده است.

وی با اشاره منویات رهبر انقلاب و درباره عمل به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، عنوان کرد: حمایت از تولید از رویکردهای اصلی ما در مسیر تحقق اهداف اقتصادی بخصوص اقتصاد مقاومتی بوده و ازاین رو واحدهای صنعتی و تولیدی با حمایت‌هایی در بخش‌های زیرساختی ازجمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات به بهره برداری می‌رسند و امسال بیشتر پروژه‌های عمرانی در مناطق کمتر توسعه یافته اجرا شد تا به اشتغال مولد در این مناطق کمک شود.

رئیس هیأت مدیره و شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی هشت‌هزار و 600 هکتار بوده که عملیات اجرایی در پنج هزار و 400 هکتار آن انجام گرفته که از این میزان 600 هکتار به واحدهای صنعتی تعلق گرفته است.

وی افزود: سهم این شرکت از کل آب صنعتی استان 14 صدم درصد است اما این شرکت به ازای برخورداری هر یک لیتر در ثانیه برای 83 نفر اشتغال ایجاد کرده در حالی‌که متوسط کشوری در این زمینه 55 نفر است.

مهدی زاده مقدم با بیان اینکه 500 هزار مترمکعب در ساعت ظرفیت تامین گاز در شهرک‌های صنعتی است، افزود: هم اکنون 34 شهرک صنعتی از گاز و 22 شهرک مجهز به فیبرنوری هستند.

وی اظهار داشت: این شرکت به‌ازای واگذاری هر هکتار زمین به واحد صنعتی برای 54 نفر شغل ایجاد کرده در حالی‌که متوسط کشوری در این زمینه 42 نفر بوده، این شرکت به ازای دریافت هر یک مگاوات برق برای 116 نفر شغل ایجاد کرده در حالی‌که متوسط کشوری در این زمینه 95 نفر است.

وی در پایان گفت: تسهیل امور صنایع کوچک، اعمال سیاست‌های حمایتی نظیر شکل‌گیری کسب و کارهای کوچک و متوسط و توسعه مدل‌های خوشه‌ای از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز