خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

عربستان یک شهروند آمریکایی را شکنجه کرده است/ ترامپ چه زمانی اقدام می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۳۰۳

روزنامه «واشنگتن پست» از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست پس از موضوع شکنجه یک شهروند آمریکائی توسط عربستان سعودی اقدامی در این زمینه اقدامی انجام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، سر مقاله روزنامه واشنگتن‌پست با طرح موضوع «ولید فتیحی» شهروند آمریکائی بازداشت شده در زندان‌های عربستان سعودی از ماه نوامبر ۲۰۱۷ از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خواست که در این زمینه اقدامی انجام دهد.

این روزنامه به پرسش «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی قبل از قتلش در کنسولگری استانبول درباره دلیل بازداشت پزشک برجسته‌ای مانند الفتیحی به همراه برخی از بازرگانان و تجار اشاره کرد.

خاشقجی آن زمان پرسیده بود که «چه بر سر ما آمده»؟ وی در توئیتر نوشته بود: «چگونه شخصی مانند فتیحی و به چه دلیلی بازداشت می‌شود؟ آن هم بدون اینکه هیچ کانال ارتباطی برای پیگیری شرایط او وجود داشته باشد یا اینکه وکیل مدافعی اجازه تحقیق در مورد اتهام‌های مطرح شده را داشته باشد». 

این روزنامه نوشت که خاشقجی دیگر نیست تا چنین پرسش‌هایی را مطرح کند اما پرسش او همچنان مطرح و مهم است. فتیحی مؤسس مرکز پزشکی جده، همچنان در حبس است و دلیل بازداشت او مشخص نیست،‌ هیچ اتهامی هم برای او اثبات نشده است هر چند که نیویورک تایمز به نقل از یکی از دوستانش نوشت که او تحت فشار شدید برای ارائه اسناد و شواهدی علیه یکی از نزدیکانش است.

واشنگتن پست نوشت که فتیحی در طول حبس شکنجه شده و شوک الکتریکی به او وارد شده است به گونه‌ای که تا مدت‌ها نمی‌توانست به پشت بخوابد. 

واشنگتن پست به نقل از نیویورک تایمز نوشت که وکیل فتیحی با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه آمریکا نوشت که وی از جان خود بیمناک است و دیگر قادر به تحمل این وضعیت نیست و خواستار هر نوع کمک ممکن است.

عربستان یک شهروند آمریکایی را شکنجه کرده است/ ترامپ چه زمانی اقدام می‌کند؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وکیل فتیحی نوشت که او در حال حاضر به دلیل بیماری روحی در بیمارستان زندان بستری است.

واشنگتن پست در پایان نوشت که یک پزشک آمریکایی مورد شکنجه و زندان قرار گرفته است بدون آنکه تهمتی به او وارد باشد، زنان مدافع حقوق و کرامت انسان شکنجه و زندان می‌شوند، یک روزنامه‌نگار به قتل می‌رسد و با این همه، ترامپ و دولتش از جمله «جرد کوشنر» داماد وی که هفته گذشته با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کرده است، نمی‌خواهند هیچ حرکتی در این راستا انجام دهند. این موضوع نشان‌دهنده خوبی آمریکا نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز