خبرگزاری کار ایران

سیدحمیدکلانتری مطرح کرد؛

بخش تعاون در شرایط اقتصادی سخت تاب‌آوری بیشتری دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۸۲

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش تعاون در شرایط اقتصادی سخت تاب‌آوری بیشتری دارد و دیرتر می‌شکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحمید کلانتری (مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی) در هفتمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ تعاون، نیت همکاری، کار جمعی و یاری به یکدیگر است که تعاونی را موفق نمی‌کند، اظهار داشت: اگر یک تعاونی نتواند اعضایش را مشارکت دهد و کارکنانش را جلب به کار جمعی کند، موفقیت در حوزه تعاونی به دست نمی‌آید.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ و باور تعاون اذعان داشت: اشکالات و نقدهایی که به تعاون می‌شود این است که هرکسی در تعاونی یک رای دارد. این افراد توجه نمی‌کنند که اگر همه اعضا به دنبال تعالی روحیه جمعی باشند راندمان هم به همین میزان بالا می‌رود.

کلانتری خاطرنشان کرد: متاسفانه ما به بخش خصوصی ارزش می‌دهیم اما تعاونی‌ها را جدی نمی‌گیریم. در بخش خصوصی هر کسی به دنبال منافع شخصی است و اصل بر رقابت است و اگر اخلاق کنار برود یکدیگر را از میدان به در می‌کنند. اما تعاونی مبتنی بر کار جمعی و رفاقت است. تعاونی‌ها در دنیا نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و دولت و مراجع تصمیم‌گیری باید به این باور برسند که تعاون می‌تواند در مناطق محروم موجب رشد و توسعه شود و زمینه توسعه روستاها را فراهم کند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اگر عالی‌ترین مراجع تصمیم‌گیری باور به تعاون نداشته باشند و در برخی موضوعات فقط با خواهش و تمانا تعاون را بگنجانند، پیشرفتی حاصل نمی‌شود. نباید فراموش کرد که تعاون از لحاظ حضور مردم و کسانی که سرمایه‌های خرد دارند، اهمیت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش تعاون در شرایط اقتصادی سخت تاب‌آوری بیشتری دارد و دیرتر می‌شکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز