خبرگزاری کار ایران

توجه به فرهنگ و آداب و رسوم رشت در اجرای طرح استقبال از بهار

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۱۳

در هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به توجه داشتن نسبت به فرهنگ، آداب و رسوم بومی محلی مردم رشت در برنامه های طرح استقبال از بهار شهرداری رشت تاکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به برنامه‌های طرح استقبال از بهار سال ۹۸ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم چهره شهر را به منظور استقبال بهتر از بهار طبیعت تغییر داده و با بهبود محیط شهری در نوروز ۹۸ رضایتمندی شهروندان و گردشگران نوروزی فراهم شود.

وی با بیان اینکه شهروندان نسبت به نصب چادرهای مسافرتی در ایام نوروز در معابر و فضای سبز شهری رشت دغدغه دارند افزود : انتظار داریم در این باره تمهیدات لازم انجام و از مخدوش شدن چهره شهر به واسطه بروز چنین مباحثی جلوگیری شود.
 
شیرزاد با اشاره به برنامه‌های مربوط به ورود نخستین مسافر نوروزی به شهر رشت تصریح کرد:  طی چند سال اخیر در اقدامی از سوی شهرداری رشت به نخستین میهمان نوروزی هدایایی به رسم یادبود اهدا می شد و در برنامه های اعلام شده از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در طرح استقبال از بهار ۹۸ نیز این مقوله مورد توجه است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید به توجه داشتن به آداب، رسوم و فرهنگ بومی مردم رشت در برنامه های طرح استقبال از بهار ۹۸ بیان کرد : پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان شهرداری رشت نیز در این ایام موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد و امیدوارم با تسریع بخشیدن به این مهم دغدغه پرسنل در این باره برطرف شود.
 
وی با تاکید به نصب المان‌های نوروزی در برخی از محلات رشت افزود: نشاط و شادابی نوروزی باید در تمامی محلات رشت در این ایام تقسیم شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اجرای آسفالت و رنگ آمیزی جداول رشت به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز بیان کرد: طی بازدیدهای میدانی که اخیرا از مناطق مختلف رشت انجام داده ام چنین مشکلاتی را مشاهده کرده و تاکید می کنم پیش از فرا رسیدن ایام نوروز باید چنین مشکلاتی برطرف و محیط شهری را آراسته شود.
 
شیرزاد به کاشت گل و گیاه در میادین شهری اشاره کرد و گفت: ورودی پارکها و میادین در این ایام باید پوشیده از گل باشد و در حال حاضر برخی از میادین شهری خالی از پوشش گیاهی مناسب است.
 
همچنین 17 نقطه از رشت به منظور عرضه میوه شب عید توسط سازمان میادین میوه و تره بار مشخص شده و این اقدام با هدف تسهیل بخشیدن به امر تهیه و خرید میوه برای شهروندان در نظر گرفته شده است.
 
محمد حسن عاقل منش عضو کمیسیون بهداشت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به احداث المان های نوروزی در نقاط مختلف رشت اظهار کرد: در شرایطی که شهرداری رشت با مشکلات مالی مواجه است می توانیم از ظرفیت شهروندان هنرمند و علاقمند در این باره استفاده کنیم.
 
علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همواره با فرا رسیدن ایام نوروز اقداماتی پیرامون استقبال از بهار انجام می شود اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز اقداماتی از جمله پاکسازی محلات، رنگ آمیزی جداول، تعمیر و نظافت سرویس های بهداشتی رشت به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.
 
حسن هادی زاده مدیر هماهنگی و نظارت برخدمات شهری شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به اینکه در ۲۸ نقطه شهر طرح های اصلاح هندسی مصوب شده است اظهار کرد: تا کنون در دوازده نقطه این طرح ها اجرایی شده است .
 
مدیر عامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کاشت و بازپروری گیاهان در میادین و بلوارهای رشت در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز کاشت گل و گیاه در میادین و بلوارهای رشت به طور گسترده تری انجام می شود.
 
سجاد محجوب با بیان اینکه حدود ۸ هزار درخت تا پیش از اتمام سال در رشت کاشته می شود افزود: تا کنون دو هزار و پانصد درخت در رشت کاشته شده است.
وی با بیان اینکه احداث المان سفره هفت سین به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز در پنج منطقه رشت در دست بررسی است گفت: ساعت ده صبح روز چهارشنبه هفته جاری مراسم کاشت درخت به مناسبت روز درختکاری در پارک شهر رشت انجام می شود.
 
مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری رشت نیز با اشاره به ساخت قبور در فاز جدید و بازسازی سرویس های بهداشتی وادی تازه آباد اظهار کرد: سازمان آرامستان شهرداری رشت نیز اقداماتی از جمله رنگ آمیزی، کاشت گل و گیاه و غیره را به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز آغاز کرده است.
سهراب راستگو به ایجاد خزانه گل در سازمان آرامستان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : برای کاشت گل و گیاه در وادی تازه آباد و غیره از ظرفیت این خزانه استفاده می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز