خبرگزاری کار ایران

۲۰ اثر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی با یکدیگر رقابت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۴۳۵

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پس از گذشت ١١ دوره از برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در بندرعباس، میزبانی دوازدهمین دوره این جشنواره به مشهد رسید.

به گزارش ایلنا، محمدرضا محمدی (معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی) در نشست خبری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در مشهد افزود: این جشنواره از سری برنامه‌های جشنواره فرهنگی – هنری امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: فراخوان شرکت در این جشنواره در بهمن ماه امسال منتشر شد و ١٧٤ اثر از ٢٢ شهر کشورمان طی روزهای ١٢ تا ١٤ بهمن ماه به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هیات انتخاب دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی از بین آثار رسیده ٢٠ اثر را برای حضور در بخش مسابقه شامل بخش تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر عروسکی و بخش جنبی جشنواره برگزید.

محمدی افزود: نمایش آثار دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از فردا آغاز می شود و تا ١٦ اسفند ماه در ٩ سالن نمایش مشهد شامل سالن اصلی تئاتر شهر، فرهنگسرای غدیر، مجتمع فرهنگی امام رضا (ع)، سالن بهار، سالن اشراق، فرهنگسرای کودک و آینده، مرکز شماره ٤ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسرای ترافیک و کانون فرهنگی – تربیتی رشد ادامه دارد.

وی ادامه داد: آثار بخش تئاتر کودک و نوجوان شامل نمایش‌های پدران، شاپرک‌ها در خیابان، شادان در سرزمین جورابی، هویچ فزاینده، پینوکیو، عکاسخانه است و آثار بخش نمایش عروسکی هم شامل نمایش‌های رویای کفش، توتوی امید، راز پیشانی سفید، زائر آب و سنگ، آرزوی بنفشه، بالتازار و غول بابا می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آثار بخش جنبی این جشنواره شامل نمایش‌های مهمان غار، ماهیهای گلی، زامبالا، سبیل جادویی، فرش نذر و خیال، همای سعادت، فن آخر است که پنج دانش آموز به عنوان داور، بررسی آنها و دادن رای به بهترین اثر را برعهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز