خبرگزاری کار ایران

ورود ۱۳۲ میلیون مترمکعب آب به سدهای سیستان و بلوچستان در بارندگی اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۳۸۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های اخیر حدود ۱۳۲ میلیون متر مکعب آب به حجم مخزن سدهای استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "اتابک جعفری"با اشاره به اینکه بیشترین حجم آب ذخیره شده مربوط به سد پیشین است، افزود: بر اثر بارش‌های اخیر ۶۵ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده و هم‌اینک حجم فعلی آن به ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها ۹ میلیون متر مکعب آب به سد زیردان وارد شده و حجم آب این سد را به ۶۸ میلیون مترمکعب افزایش داده است.

جعفری درخصوص بارش‌های اخیر شهرستان نیکشهر تصریح کرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر در حوزه شهرستان نیکشهر ۴ میلیون متر مکعب آب وارد سد خیرآباد این شهرستان شده و حجم این سد نیز به ۹ میلیون مترمکعب آب ارتقا یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سد "شی کلک" شهرستان چابهار نیز با حجم مخزن ۱۰ میلیون مترمکعب، بر اثر نزولات جوی چند روز اخیر سرریز کرده است.

جعفری خاطرنشان کرد: هم اینک مجموع حجم آب ذخیره شده در سدهای مخزنی سیستان و بلوچستان ۶۰۶ میلیون مترمکعب است که ۳۱ درصد حجم کل مخازن استان بوده و نسبت به سال آبی قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز