خبرگزاری کار ایران

شیبانی:

بیش از ۷۰ درصد صنایع داروسازی به بانک‌ها بدهکارند

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۹۲۲

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد صنایع داروسازی به بانک‌های کشور بدهکارند، اگر این روند به همین صورت ادامه یابد، توسعه از بین رود بنابراین باید نفس تازه‌ای به صنعت داروسازی کشور دهیم.

به گزارش ایلنا، شیبانی در مراسم معرفی ۱۲۰ قلم داروی تولید داخل جدید که امروز در هتل المپیک برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب اسلامی داروسازی ما صنعت محور نبود و تنها ۲۵ درصد داروها در داخل تولید می‌شدند و ۴۰ کارخانه در کشور داشتیم اما در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت داروسازی فعال در حوزه تولید داروهای شیمیایی داریم.

وی در ادامه گفت: در زمان جنگ توجه بسیاری به توسعه صنعت بود. همچنین در زمان جنگ ۱۲ کارخانه تاسیس شد که در حال حاضر جزء بزرگترین کارخانه‌های کشور هستند. 

شیبانی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر توانمندی‌های زیادی در صنعت دارو وجود دارد. امروزه ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور را که با ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار تولید می‌کنیم، اما متاسفانه طی این سال‌های اخیر باور به صنعت داروسازی ضعیف شده است، اما با حضور دکتر نمکی و دکتر پیرصالحی این باور  زنده می شود.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی درخصوص جلوگیری از ورود داروهایی که تولید داخلی آنها به میزان کافی وجود دارد، گفت: هزینه‌های داروسازی از ۳ تا ۵ درصد به ۱۳ تا ۱۸ درصد رسیده که واقعاً آسیب می‌زند.

شیبانی گفت: انتظار ما این است که قیمت واقعی دارو مشخص شود. ما خواهان افزایش قیمت نیستیم، اما می‌خواهیم قیمت داروها واقعی شوند. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد صنایع داروسازی به بانک‌های کشور بدهکارند، اگر این روند به همین صورت ادامه یابد، توسعه از بین می‌رود بنابراین باید نفس تازه به صنعت داروسازی کشور دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز