خبرگزاری کار ایران

همتی مطرح کرد؛

ضرورت حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۵۷۷

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اعتماد مردم به نظام بانکی کشور، حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی را یک ضرورت دانست.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی با اشاره به نگرانی‌های ایجادشده درباره سررسید سپرده‌های ویژه‌ ۲۰ درصدی بانک‌ها و احتمال ورود درصدی از آن به بازار ارز گفت: در این مورد نگرانی‌هایی مطرح شده بود که با تدابیر اتخاذ شده و همراهی مدیران بانک‌ها به نحو مطلوبی مدیریت شد.

به گفته وی، میزان آن ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بود که این موضوع نشانی به اعتماد مردم به نظام بانکی است.

رئیس‌ کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه برخی فعالان اقتصادی بر این باورند که نرخ ارز در سامانه نیما سقف دارد، اظهار داشت: این مطلب صحت ندارد، چراکه اطلاعات مربوط به حجم مبادلات و میانگین نرخ روزانه برای اطلاع عموم منتشر می‌شود و طبعاً حجم عرضه پتروشیمی‌ها در میانگین نرخ، مؤثر است.

همتی با اشاره به تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پالرمو در روز شنبه هفته آینده تصریح کرد: روز شنبه، مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فرا ملی (پالرمو) تصمیم گیری می‌کند که توصیه‌های گروه اقدام مالی جزو استانداردهای بانک‌داری بین‌المللی است و حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی یک ضرورت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز