خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون جهانی تکواندو:

ایران از مهمترین اعضای خانواده تکواندو جهان است

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۴۰۲

دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: تکواندو ایران از بهترین‌ فدراسیون‌های ‌زیر مجموعه ما است و از مهمترین اعضای خانواده تکواندو جهان به شمار می‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سومین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا (G2) از صبح امروز (پنجشنبه - 9 اسفندماه) با حضور 361 تکواندوکار از 22 کشور در مجموعه ورزشی "المپیک" جزیره کیش آغاز و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

رییس فدراسیون جهانی تکواندو در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها گفت: فدراسیون جهانی در سال 1973 تاسیس شد و آن زمان تنها 16 عضو داشت؛ ایران از سال 1975 به عضویت فدراسیون جهانی تکواندو درآمده، از آن زمان تاکنون یکی از بهترین‌ فدراسیون‌های ‌زیر مجموعه ما است و از مهمترین اعضای خانواده تکواندو جهان به شمار می‌آید.

وی افزود: روز 4 سپتامبر سال 1994 کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت تا تکواندو در بازی‌های المپیک حضور پیدا کند و اکنون به بیست و پنجمین سالگرد آن نزدیک می‌شویم. از المپیک سیدنی تا کنون تکواندو همواره در حال پیشرفت است و در المپیک 2012 - لندن نیز برای نخستین بار سیستم‌های الکترونیکی و ویدئو چک را معرفی کردیم و تلاش خود را به کار گرفتیم تا رقابت های تکواندو همواره عادلانه‌تر برگزار شود.

دکتر چو تصریح کرد: در این دوره نه تنها تکواندو بلکه پاراتکواندو نیز به بازی‌های المپیک اضافه شده است. همچنین ما در فدراسیون جهانی سعی کردیم از تکنولوژی 4 بُعدی استفاده کرده و در مسابقات دوربین‌ها 360 درجه شیاپ‌چانگ‌ها را نشان دهد تا دیگر نقطه کوری وجود نداشته باشد و همه چیز در کمال عدالت پیگیری شود.

رییس فدراسیون جهانی تکواندو با اشاره به رقابت‌های جهانی گفت: همانطور که می‌دانید در سال 2019 یکی از بزرگترین رویدادهای تکواندو یعنی مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم که این خبر بسیار خوب و بزرگی برای خانواده تکواندو می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: توسط این رشته پرافتخار به پناهجویان و آوارگان که در معرض خطرات قرار دارند، پناه می‌دهیم چراکه تکواندو سعی می‌کند در راستای صلح جهانی گام بردارد.

رییس فدراسیون جهانی در پایان گفت: در نهایت تشکر ویژه دارم از ایران، رییس اتحادیه تکواندو آسیا و سیدمحمد پولادگر که یکی از مهمترین اعضای خانواده تکواندو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز