خبرگزاری کار ایران

آنالیز هیجان انگیز ال‌کلاسیکو؛ این چهار راه را ببندید!

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۰۸۱

سیر صعودی که رئال مادرید از چند وقت پیش آغاز کرده بود با قبول باخت مقابل خیرونا و یک برد نه چندان قاطع در خانه لوانته به تعلیق درآمده است و در این وضعیت این تیم باید به مصاف رقیب دیرینه‌اش بارسلونا برود، آن هم یک بار نه بلکه دو بار و هر دو در سانتیاگو برنابئو.

به گزارش ایلنا، نخستین بازی از چهار مسابقه امشب در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا است و بار دوم هفته آینده در لالیگا. رئال مادرید اما برای اینکه شانسی برای صعود به فینال کوپا دل‌ری و کم کردن فاصله‌اش با بارسلونا در جدول رده‌بندی لالیگا داشته باشد، باید در برخی حوزه‌ها از بازی‌اش پیشرفت کند.

افزایش استحکام خط دفاعی

در بازی مقابل خیرونا در هفته گذشته، حریف کاتالان هر کاری که می‌توانست و می‌خواست انجام داد و نهایت استفاده را از خط دفاعی بخشنده میزبان مادریدی برد تا ورق را برگردانده و نتیجه را مطابق میل خودش تغییر دهد و با 3 امتیاز به خانه برگردد، سه امتیازی که البته بیشتر مدیون توانایی بازیکنان خودش برای غلبه بر بازیکنانی مانند آلوارو اودریوسولا و مارسلو، دو مدافع کناری رئال بود.

مردان اوزه بیو ساکریستان از سوی کهکشانی‌ها موقعیت‌های گلزنی فراوانی گرفتند و در نیمه دوم هم از لحاظ تملک توپ با میزبان خود تقریباً برابر بودند: 51 درصد به 49 درصد. رئال مادرید یکشنبه همین هفته هم به لوانته اجازه داد این تیم را به دردسر بیندازد. حتی بدون آنکه نیاز چندانی به تملک توپ داشته باشد، تیم سیزدهم جدول رده‌بندی لالیگا مجموعاً 11 بار توپ را به سمت دروازه رئال مادرید شلیک کرد تا مطمئن شود که قهرمان اروپا یک بار دیگر در کلین شیت کردن ناکام می‌ماند. یک آمار دیگر هم هست که رئال مادرید باید آن را ارتقا دهد: در ماه گذشته، رافائل واران، سرخیو راموس و ناچو فرناندس همگی در جریان بازی اخراج شده‌اند که اخراج‌شان روی عملکرد تیم هم تأثیرگذار بوده است.

بازپس‌گیری قدرت در خط میانی

خط میانی رئال مادرید هم مانند خط دفاعی‌اش اکنون در اوج نیست. مثلث کاسمیرو، لوکا مودریچ و تونی کروس - موتور محرک تیم در سه قهرمانی متوالی رئال مادرید در لیگ قهرمانان – دوباره دچار افت شده است و این موضوع در عملکرد خط میانی رئال مادرید در خانه لوانته کاملاً مشهود بود. خطایی صورت نگرفت و تنها 14 پاس سالم بیشتر از لوانته به ثبت رسید، میانگین قطع پاس‌ها به اندازه رقیب بود اما موارد باز پس‌گیری توپ 29 تا کمتر از حریف. مشخص بود که یک جای کار مدیریت سانتیاگو سولاری می‌لنگد. او زمانی که یک بر یک بود تونی کروس را از ترکیب بیرون کشید که به این هافبک آلمان برخورد.

احیای قدرت شوتزنی

با وجود بازی با تسلط به مراتب کمتر نسبت به بازی‌های ضعیف قبلی‌اش، رئال مادرید در فاز حمله موقعیت‌هایی داشت. این تیم میانگین شوت‌هایش را از 5/17 در هر بازی قبل از مصاف با خیرونا به 19 مورد در دو بازی اخیر افزایش داد. با این حال ضریب گلزنی رئال مادرید از این شوت‌ها از 75/2 به 5/1 کاهش پیدا کرده است.

استفاده بهتر از منابع انسانی

در بازی مقابل خیرونا، تعویضی‌هایی که به میدان رفتند تأثیرگذار شدند. این داستان مقابل لوانته هم تکرار شد. پس شاید لازم باشد سولاری در انتخاب مهره‌های ترکیبش تجدید نظری داشته باشد و به آنهایی میدان دهد که از ابتدای مسابقه کارش را آسان کنند.

 

منبع منبع: آ. اس
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز