خبرگزاری کار ایران

زاهدی مطرح کرد؛

پذیرفتن مسئولیت در حوزه فرهنگ جسارت می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۷۵۹

استاندار قزوین گفت: با توجه به گستردگی فراوانی که فرهنگ دارد، باید گفت که پذیرفتن مسئولیت در حوزه فرهنگ جسارت می‌خواهد که البته متولیان رسمی و اصلی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در مراسم معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: فرهنگ، تنها مقوله‌ای است که مستقیما با قومیت ملت و مردم ارتباط دارد و هر جا از ملت و قوم ینام می‌بریم در ذهن انسان فرهنگ ملت ترسیم می‌شود.

وی افزود: مقوله‌هایی همچون کشاورزی، صنعت، خدمات، تکنولوژی و فناوری در طول تاریخ فراملیتی شدند و ارتباطی با یک ملت خاص ندارند.

استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه در عرصه جهانی شدن قرار داریم و همه چیز را در خود فرو می‌برد تنها فرهنگ ملت‌ها است که می‌تواند هویت آنها را حفظ کرده و حرفی برای گفتن در عرصه جهانی داشته باشد.

 زاهدی اضافه کرد: اگر در دنیا که دهکده جهانی شده کسی بخواهد وجود خود را اثبات کند باید فرهنگ ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ، مقوله کلی است که در ذیل خود امور و پدیده‌های فراوانی را دارد؛ این در حالی است که زمانی که از فرهنگ صحبت می‌کنیم یعنی از تاریخ، ادبیات، شعر، موسیقی و حتی از سیاست حرف می‌زنیم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به گستردگی فراوانی که فرهنگ دارد، باید گفت که پذیرفتن مسئولیت در حوزه فرهنگ جسارت می‌خواهد که البته متولیان رسمی و اصلی دارد.

استاندار قزوین افزود: متولیان رسمی فرهنگ ادارات فرهنگی هستند که باید برای فعالیت در بخش فرهنگی زمینه‌سازی کنند ومتولیان اصلی فرهنگ هم مورخان، شعرا، ادبا، موسیقی‌دان‌ها و هنرمندان بخش‌های مختلف هنر هستند.

پذیرفتن مسئولیت در حوزه فرهنگ جسارت می‌خواهد

زاهدی ادامه داد: استان قزوین با پیشینه تمدنی و فرهنگی که دارد نیروهای توانمندی در حوزه‌های مختلف فرهنگی در بخش‌های بسیار زیادی دارد و در کشور ظرفیت‌های بالایی از این استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: کمبودهای زیادی در زمینه فضاهای فرهنگی در استان قزوین داریم که اگر شرایط مطلوب شود سعی می‌کنیم زیرساخت‌ها را به حد معمول و قابل قبول برسانیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در سر و سامان‌دهی به وضعیت فرهنگ و هنر می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

استاندار قزوین با اشاره به نائل آمدن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به افتخار بازنشستگی بیان کرد: با بازنشستگی نباید از نظام جدا شویم چرا که هر چه عزت و جایگاهی که داریم، از نظام داریم.

زاهدی خطاب به حجت‌الاسلام مهدی حسینی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: اصل ساختار روحانیون، فرهنگی است و با توجه به سابقه کار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جدید، امیدواریم موفق شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز