خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

اقتصاد به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان هدایت شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۴۷۱

استاندار قزوین گفت: اقتصاد کشور باید دانش‌بنیان شود تا در عرصه‌های اقتصادی به رشد و پیشرفت مناسب و دلخواه دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قزوین که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برگزار شد، اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از مشخصات سیاست‌های کلی کشور عنوان کرد و افزود: در رفتارهای اقتصادی، خدمات و بخش‌های مختلفی که با علم و فن سر و کار دارد نیاز به پایبندی به سنت‌های گذشته نیست بلکه باید به روش‌های نوین دنیا مجهز شویم تا ثروت و رشد بیشتری حاصل شود.

وی با بیان اینکه امروز باید مسیر تبدیل ایده به کالا و رسیدن به بازار از طریق علم و فن دنبال شود اضافه کرد: خوشبختانه در قزوین ارتباط خوبی بین پارک علم و فناوری و شهرک‌های صنعتی وجود دارد و نه تنها صنعت، بلکه بخش کشاورزی هم از این فن استفاده می‌کند.

زاهدی با اشاره به اینکه مشکل مهم ما درباره گردشگری اقتصادی و صنعت و بازاریابی محصولات خانگی است، ادامه داد: برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باید بخش‌خصوصی وارد سرمایه‌گذاری شود اما چون این بخش هنوز آمادگی لازم را ندارد و مقاومت اولیه در برابر تغییر وجود دارد، هنوز این اتفاق آن‌طور که باید نیفتاده و هرچه هست بیشتر واحدهای تحقیق و توسعه و نه یک اقدام عملی است.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: باید در تمام امور اقتصادی و اجتماعی بر مبنای دانش بنیان حرکت کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به امکان کمک حوزه وقف به رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه برای رشد و ارتقای خود باید به فناوری‌های نوین دانش بنیان مجهز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز