خبرگزاری کار ایران

آخرین رقم تولید اتان در دو فاز پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۷۰۲

هم اکنون تولید اتان فازهای 20 و 21 به 103 تن بر ساعت با کیفیتی مطلوب افزایش یافته و بازدهی واحدهای تصفیه اتان از 58 درصد به بیش از 65 درصد رسیده است.

هادی چابوک مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان این مطلب گفت: تولید اتان فازهای 20 و 21 قبل از تعمیرات اساسی و تحویل پالایشگاه تیرماه 1397در سه ماه ابتدایی سال جاری متوسط 45 تن بر ساعت بوده است که با پیگیری‌های صورت گرفته از مجری طرح و راه اندازی ردیف دوم واحد تصفیه اتان متوسط تولید اتان به 86 تن بر ساعت افزایش یافت.

وی افزود: روند افزایش تولید اتان پالایشگاه هشتم پس از تحویل در تیرماه سال جاری و انجام تعمیرات اساسی با اقداماتی نظیر راه اندازی کمپرسور احیاء اتان و تعویض مولکولارسیوهای لازم در ماه‌های اخیر ادامه داشته است.

به گفته چابوک؛ هم اکنون تولید اتان این فازها به 103 تن بر ساعت با کیفیتی مطلوب افزایش یافته و بازدهی واحدهای تصفیه اتان از 58 درصد به بیش از 65 درصد رسیده است.

وی گفت: این میزان تولید اتان مطابق طراحی است که در ادامه نیز برنامه ریزی لازم برای افزایش تولید در حال پیگیری است.

گفتنی است، فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از تیرماه سال 95 در قالب طرح راه اندازی شده و از تیر ماه سال جاری نیز به مجتمع گاز پارس جنوبی تحویل شده است. یکی از مزیت‌های فازهای 20 و 21 راه اندازی عمده واحدهای پالایشی با کیفیت بالاست.

بیشترین مصرف گاز اتان در صنایع شیمیائی جهت  تولید اتیلن توسط شکست مولکولی به کمک بخار است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر میزان تولید اتان در کشور حدود ۸ میلیون تن، در سال ۹۸ به ۱۲.۷۵ میلیون تن و در سال ۹۹ به ۱۷.۶ میلیون تن می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز