خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه خوارزمی مطرح کرد:

دانشگاه خوارزمی نیاز به حمایت دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۵۵۳

رییس دانشگاه خوارزمی در مراسم یکصدمین سالگرد این دانشگاه گفت: دانشگاه ما هسته اصلی تربیت معلم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم یکصدمین سالگرد دانشگاه خوارزمی با حضور اسحاق جهانگیری (معاون اول رییس جمهور)، منصور غلامی (وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری) و عزیزالله حبیبی (رییس دانشگاه خوارزمی) صبح امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

  عزیز الله حبیبی در این مراسم عنوان کرد: حدود صد سال پیش دارالمعلمین مرکزی تاسیس شد و هدف اصلی آن تربیت معلم بوده است و بعدها در سیر تحولات رویکرد دانشگاه به شرایط امروز  دانشگاه خوارزمی تغییر یافت. ما امروز افتخار داریم که دانشجویانی چون دکتر معین در دانشگاه ما تحصیل کرده‌اند.

رییس دانشگاه خوارزمی با اشاره به دانشگاه تربیت معلم دانشگاه خوارزمی گفت: ما مفتخریم دانشگاه ما در واقع هسته اصلی تربیت معلمان بوده و طی سال‌های متمادی دبیران خوبی تربیت کرده است‌.

وی ادامه داد: از سالی که دانشگاه دیگر کار تربیت معلمی را انجام نداد و نام دانشگاه خوارزمی را به خود گرفت، حدود ۱۵ سال دانشگاه ماموریت نداشت و فرصت‌های خودرا از دست داد و همین امر موجب فرسودگی این دانشگاه در این حوزه شد.

حبیبی افزود: هدف ما در باز تعریف ماموریت دانشگاه و اصلاح بودجه است و البته الزامات آن هم مهم است زیرا بودجه اکنون ما متناسب با آن زمانی است که تربیت معلم بوده‌ایم. امکانات دانشگاه‌ ما ازجمله زمین‌‌های دهکده المپیک به دانشگاه‌های دیگر  هدیه داده شد اما پس از آن هیچ کمکی به دانشگاه خوارزمی نشد در حالی که دانشگاه ما نیاز به حمایت دارد.

 وی در پایان اظهار داشت: دانشگاه ما در تلاش این است که در صدر قرار بگیرد و با کمک دانشجویان علم و فناوری در فعالیت‌های دانشی اتفاقی را رقم بزند.

در این مراسم همچنین قرار است از چهره‌های ملی آموزشی و پژوهشی این دانشگاه تقدیر شود و از سه سردیس چهره‌های تاریخی دانشگاه و نیز کتاب تاریخی دانشگاه و تمبر مخصوص این دانشگاه رونمایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز