خبرگزاری کار ایران

چاووش اوغلو:

هیچ فعالیتی در دریای مدیترانه بدون ترکیه انجام نخواهد گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۲۴۹

وزیر امور خارجه ترکیه مسئله قبرس را امری استراتژیک و ملی خوانده و تاکید کرد هیچ فعالیتی در دریای مدیترانه بدون ترکیه انجام نخواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در نشست بازرگانان که از طرف اتاق صنعت و بازرگانی استان آدین برگزار شد، اظهار داشت: «ترکیه در بسیاری از زمینه‌ها پیشرو بوده است. در اجرای سیاست خارجی باید اصولی، منحصر به فرد و پویا عمل کرده و به گفتمان، سازش، تنوع و بهره‌وری معتقد بود. قبرس برای ما هم یک هدف استراتژیک و هم موضوعی ملی است.»

وی افزود: «'در روزهای آتی با دو کشتی فعالیت‌های حفاری را در اطراف قبرس آغاز می‌کنیم. باید کشورها و شرکت‌هایی که از دوردست به آن منطقه می‌آیند متوجه بشوند که بدون ما نمی‌توان هیچ فعالیتی در آنجا انجام داد. در دریای مدیترانه بدون ترکیه هیچ فعالیتی نمی‌تواند انجام بگیرد. هرگز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.»

چاووش اوغلو ادامه داد: «در جغرافیایی که زندگی می‌کنیم باید سیاست خارجی چند وجهی را دنبال کنیم. نمی‌توانیم فرق و تبعیضی بین شمال، جنوب، شرق یا غرب قائل باشیم. غربی‌ها مدعی می‌شوند که ما تغییر محور داده‌ایم، پس چطور ممکن است که آنها در منطقه حضور دارند و موجب تغییر محور نمی‎شوند. آنها می‌خواهند ترکیه در مقابل درب اتحادیه اروپا بایستد ولی وارد آن نشود و تحت کنترل آنها باشد. ما باید در همه جا حضور داشته باشیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز