خبرگزاری کار ایران

خط بیخ گوش بارسلونا؛ لوییس بیدار شو!

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۲۲۰

مشکلات گلزنی بارسلونا ادامه دارد و این تیم در بازی رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در زمین لیون بدون گل متوقف شد.

به گزارش ایلنا، غول کاتالان که معمولا زیاد و خوب گل می‌زند، قبل از پیروزی ناپلئونی شنبه برابر رئال وایادولید، سه مساوی پشت سر هم داشت و در این چهار بازی روی هم چهار گل زد. سه تا از این گل‌ها را مسی زده که دو تایش از روی نقطه پنالتی بوده اما فوق‌ستاره آرژانتینی نتوانست مقابل لیون سرسخت که کاپیتان تاثیرگذار و گلزن اولش، نبیل فاکر را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، به آمار خود چیزی بیفزاید.

لوییس سوارس یک بار دیگر نتوانست در لیگ قهرمانان گل بزند و حالا در پنج بازی این فصلش در رقابت‌های قاره‌ای موفقیتی نداشته. در مجموع هم بیش از 24 ساعت فوتبالی است که در گلزنی برای بارسا در رقابت‌های خارج از خانه اروپایی ناکام بوده. مقابل لیون، او چندین موقعیت خوب را از دست داد و چند بار سرعت حملات بارسا را گرفت.

این مهاجم در پنج بازی آخرش در رقابت‌های مختلف گلی نزده و در 17 بازی آخرش در لیگ قهرمانان تنها یک گل زده. کسی که 15 گل در این فصل لالیگا زده را نمی‌توان به طور کامل کنار گذاشت اما ضعف اخیر با بازی در کنار یکی از بهترین دوستانش و البته بهترین بازیکن جهان، لیونل مسی پوشانده شده. در بازی شنبه که بارسلونا با پنالتی لیونل مسی وایادولید را برد، سوارس در نیم ساعت آخر به بازی آمد و چهار موقعیت خوب گلزنی را خراب کرد. در این بازی در گروپاما هم دو فرصت خوب را در نیمه دوم هدر داد.

مهاجم اروگوئه‌ای در چنین شرایطی کارایی لازم را ندارد و اگرچه خرید ژانویه بارسا، کوین پرینس بواتنگ کیفیت لازم برای حضور در ترکیب اصلی بارسا در لیگ قهرمانان را ندارد، شاید بهتر باشد که بارسا سوارس را کنار بگذارد. والورده می‌تواند لیونل مسی را در نقش شماره 9 کاذب به کار بگیرد و دو طرفش عثمان دمبله و فیلیپ کوتینیو یا مالکوم بازی کنند.

دمبله در بازی با لیون سرگردان و نامنظم بود اما او همین است. شوتزنی و پاسکاری‌اش به همان اندازه که هواداران را به وجد می‌آورد، ناامید می‌کند اما سرعت، غیرقابل پیش‌بینی بودنش و استعدادش در زدن گل‌های مهم به معنای آن است که می‌تواند یک بازی را در بیاورد حتی اگر ضعیف باشد. او در این فصل بارها چنین لحظاتی را به وجود آورده.

ارنستو والورده او را بیرون کشید در حالی که کمتر از یک چهارم زمان بازی باقی مانده بود و بارسا بدون او بدتر شد چون مسی فضای کمتری در وسط زمین پیدا می‌کرد؛ خط دفاع لیون هم برابر کوتینیو کار آسان‌تری نسبت به بال سابق بوروسیادورتموند داشتند.

لیون در تمام بازی‌های این فصلش در لیگ قهرمانان گل خورده بود و حالا با کلین‌شیت مقابل بارسلونا می‌تواند با تساوی گل در نوکمپ به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کند، اگرچه تیم کاتالان شانس خیلی بیشتری در بازی برگشت دارد اما نمی‌توان تیم فرانسوی را حذف شده دانست. این تیم در هر سه بازی خارج از خانه خود در مرحله گروهی گل زد، با هوفنهایم و شاختاردونتسک مساوی کرد و به پیروزی شگفت‌انگیزی در زمین منچسترسیتی دست یافت. این یعنی آنها می‌توانند خارج از خانه گل بزنند و نتیجه دلخواهشان را بگیرند. بهترین بازیکنشان، نبیل فاکر هم به بازی در بارسلونا می‌رسد.

تساوی خارج از خانه بدترین نتیجه جهان نیست و بارسلونا مطمئن است توانایی صعود دارد اما حتی در صورت رفتن به مرحله بعد طبق انتظار، اگر بارسلونا می‌خواهد برای نخستین بار بعد از سه حذف تلخ از مرحله یک‌چهارم‌نهایی بالاتر برود، به سوارس آماده و گلزن نیاز جدی دارد.

بارسلونا شنبه بازی سختی در زمین سویا دارد و چهارشنبه باید در بازی برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا در سانتیاگو برنابئو مقابل رئال مادرید قرار بگیرد. شنبه بعد هم در لالیگا در زمین رقیب همیشگی‌اش بازی دارد. اگر نتواند مشکل گلزنی‌اش را حل کند، قبل از بازی برگشت با لیون در دو جام دیگر هم به خطر می‌افتد.

مترجم: سیدعلی بلندنظر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز