خبرگزاری کار ایران

بازدید هیات نظامی جمهوری آذربایجان از دانشگاه دافوس ارتش

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۲۰

هیات نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ضمن دیدار با فرمانده این دانشگاه از بخش‌‌های مختلف دافوس ارتش بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دافوس در این دیدار ضمن تشریح ویژگی‌‌‌ها و توانمندی‌‌های علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر دوره تحصیلی پذیرای دانشجویانی از کشورهای دوست و هم‌‌پیمان است که در این امر آمادگی پذیرش و آموزش دانشجویان آذربایجانی را نیز داریم.

وی به روابط عمیق و دوستانه ایران و آذربایجان اشاره کرد و اظهار داشت: روابط بین دو کشور همواره بعد از استقلال جمهوری آذربایجان رو به پیشرفت بوده و این حوزه روابط می‌‌تواند در زمینه نظامی و دفاعی نیز بسیار گسترده‌‌تر باشد.

در ادامه این دیدار، سرتیپ رحیم جعفر اف، سرپرست هیات نظامی جمهوری آذربایجان تصریح کرد: دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان روابط خوب و زمینه‌‌های بسیاری برای تقویت همکاری‌‌های مشترک دارند که از آن جمله می‌‌توان به دین مشترک، زبان مشترک با برخی از ایرانیان که در نقاطی از این کشور هستند، مرزهای گسترده آبی و خاکی و از همه مهم‌‌تر حس دوستی و صمیمیت بین دو کشور اشاره داشت.

وی آموزش‌‌های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح ایران را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌‌های قبل نیروهای نظامی شما به ما در زمینه‌‌های نظامی آموزش‌‌‌های بسیار مفیدی را انتقال داده‌‌اند و ما بسیار علاقه‌‌‌مندیم که از دستاوردها و تجربیات نظامی شما بهره‌‌مند شویم.

همچنین در این بازدید، برخی از عملیات‌‌‌های مهم دفاع مقدس از جمله عملیات فتح‌‌المبین برای هیات بازدیدکننده تشریح و در ادامه با کاشت یک اصله نهال در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به عنوان درخت دوستی دو کشور ایران و آذربایجان بر تقویت همکاری‌‌های نظامی دوکشور در زمینه های آموزشی و پژوهشی تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز