خبرگزاری کار ایران

رئیس اسبق دستگاه اطلاعات کل عربستان سعودی:

رابطه من با قطر به دهه ۶۰ قرن گذشته باز می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۵۴۴

رئیس اسبق دستگاه اطلاعات کل عربستان سعودی در مصاحبه با روزنامه «ایندیپندنت» از پیشینه روابطش با قطر صحبت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «بندر بن سلطان» رئیس اسبق دستگاه اطلاعات کل عربستان سعودی در مصاحبه با روزنامه «ایندیپندنت عربی» گفت که روابطش با قطر از دهه ۶۰ قرن گذشته آغاز شده است. 

وی گفت که هم‌زمان با «حمد بن خلیفه آل‌ثانی» تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی داشت و از همان زمان این رابطه به صورت تدریجی شکل گرفت و با نوسانات متعددی ادامه پیدا کرد تا این‌که در سال ۲۰۱۲ به دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» در سال ۲۰۱۲ منجر شد. 

شاهزاده بندر تصریح کرد: «من به همراه حمد بن خلیفه امیر سابق قطر، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، خالد بن سلطان و فهد بن سلطان در انگلیس دانشجو بودیم، با یکدیگر به سینما و شهر بازی می‌رفتیم و سن ما در سال ۱۹۶۵ میلادی بین ۱۵ و ۱۶ سال بود. من این را دقیق به خاطر دارم زیرا پس از آن وارد دانشکده خلبانی شدم و آن زمان ۱۶ سال داشتم سپس به بیمارستان نظامی ریاض رفتم و در سن ۱۷ سالگی تمام شروط لازم را کسب کردم». 

رئیس اسبق دستگاه اطلاعات کل سعودی پیشینه دوستی با حمد بن خلیفه را به زمان تحصیل زبان انگلیسی در لندن مرتبط دانست و آن را تا زمان قدرت وی دوستی لطیفی توصیف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز