خبرگزاری کار ایران

بهترین فرصت انتقام کلوپ از بایرن

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۶۶

نبرد امشب لیورپول در خانه‌اش مقابل بایرن‌مونیخ در دور رفت مرحله یک‌هشتم ‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، یک چهره آشنا برای باواریایی‌ها دارد؛ یورگن کلوپ.

به گزارش ایلنا، اف‌سی ‌هالیوود (لقب بایرن‌مونیخ) مقابل تیم‌های یورگن کلوپ پرشور روزهای تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرده است. سرمربی آلمانی که تیمش را در کورس اولین قهرمانی 29‌سال اخیرش در لیگ داخلی انگلیس قرار داده، تا به حال 29 بار در لباس مربیگری دورتموند و ماینتس مقابل بایرن ایستاده و بیشتر اوقات شکست خورده است. 

او به طور کلی در 29 بازی قبل با باواریایی‌ها 9 برد، 4 تساوی و 16 باخت به دست آورده است. بایرن ‌6 سال پیاپی بوندس‌لیگا را فتح کرده و در این 6 فصل 5 بار حداقل به نیمه نهایی چمپیونزلیگ رسیده. اما بایرنی که امشب برابر لیورپول، در مرحله یک هشتم نهایی چمپیونز لیگ امسال قرار می‌گیرد، تیمی در دوران گذار به نظر می‌رسد. بایرن در‌حال حاضر در جدول بوندس‌لیگا با یک بازی بیشتر و 2 امتیاز کمتر نسبت به‌ دورتموند در رده دوم قرار دارد. 

در تمام 6 فصل پیش از این، بایرنی‌ها در همین مقطع از لیگ حداقل 5 امتیاز بیشتر از تیم دوم داشته‌اند. اختلاف آن‌ها با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان هم در 3‌ تا از این 6 فصل، در این مقطع، ۱۹، ۱۸ و ۱۵ امتیاز بوده. این مقایسه تفاوت وضعیت بایرن در بوندس‌لیگا را در این فصل به خوبی آشکار می‌کند. دورتموند این فصل به رهبری لوسین فاوره تیمی بسیار جذاب و قدرتمند بوده و تنها یک بار در لیگ شکست خورده.

بایرنی‌ها اما 4 بار طعم شکست در بوندس‌لیگا را چشیده‌اند، در حالی که سال گذشته در‌کل فصل این تعداد باخت را متحمل شده بودند و در 2 فصل پیش از آن هم فقط 2 بار در لیگ شکست خورده بودند. در ضمن بایرن تا این مقطع از فصل ۳۴ گل در رقابت‌های مختلف خورده، بالاترین آمار آن‌ها از فصل‌۲۰۱1-۲۰۱0. نیکو کوواچ برای بازی بزرگ مقابل لیورپول با مشکل مصدومیت و محرومیت بازیکنان کلیدی‌اش هم مواجه است. 

توماس مولر اجازه حضور در هیچ‌کدام از بازی‌های رفت و برگشت را ندارد، آرین روبن از نوامبر به این‌سو بازی نکرده، فرانک ریبری تازه به تمرینات بازگشته و کورنتین تولیسو قادر به بازی نخواهد بود. حتی کینگزلی کومانی که 2 گل در پیروزی ۳-۲ این هفته مقابل آگزبورگ زد هم ممکن است به بازی امشب نرسد. مشکل بزرگ بایرن برابر لیورپول اما وضعیت خط دفاعی این تیم است. بایرنی‌ها در سال ۲۰۱۹ هنوز یک کلین‌شیت هم نداشته‌اند و همین 2 هفته پیش مقابل پرس پرفشار بایر لورکوزن تسلیم شدند و ۳- یک شکست خوردند. متس هوملز فصل خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و نویر که تازه مصدومیت انگشت‌اش بهبود یافته و به تمرینات بازگشته، بدترین فصل خودش را تجربه کرده. 

در بین ۱۳ دروازه‌بانی که این فصل حداقل ۲۰ بار در بوندس‌لیگا به زمین رفته‌اند، نویر کمترین درصد سیو و پایین‌ترین امتیاز را از هواسکورد دارد. به خاطر تمام این دلایل است که حتی خود روبن هم اعتراف کرده بود تیمش به بدترین قرعه ممکن خورده. روبن به همراه ریبری، 2 وینگر کهنه‌سوار و ۳۵ ساله باواریایی‌ها، در تابستان بایرن را ترک خواهند کرد. رفتن این 2 ستاره سابق کمک زیادی به پایین آمدن میانگین سنی بایرن خواهد کرد. در دور گروهی چمپیونزلیگ در این فصل تنها 3 تیم مسن‌تر از بایرن حاضر بود. میانگین سنی آن‌ها در بوندس‌لیگا هم بالاترین است (۲۷ سال و ۳۲۶ روز).

این بایرن نیاز به یک خانه‌تکانی اساسی دارد. بخصوص رفتن روبن و ریبری خلا‌ عظیمی در این تیم در بعد هجومی پدید خواهد آورد. برای پر کردن جای خالی این 2 ستاره کومان‌ ۲۲ ساله و سرژ نبری ۲۳ ساله امیدهای اول هستند. البته پیش‌بینی می‌شود بایرن در تابستان یک بار دیگر برای خرید کالوم ‌هادسون-اودوی، وینگر جوان چلسی تلاش کند، تلاشی که در ژانویه در‌نهایت بی‌نتیجه ماند. حتی خود هوینس هم اعتراف کرده تیمش علاوه‌بر استفاده از جوانان آکادمی نیاز به خریدی بزرگ دارد. پس با توجه به تمام نکات مذکور و شرایط توصیف شده، اکنون بهترین زمان رویارویی لیورپول با باواریایی‌هاست و چنانچه لک لک‌ها در اوج خودشان بازی کنند، می‌توانند مونیخی‌ها را زمین‌گیر کنند. ‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز